להתמקד בחוזקות שלך עם אורי ארליך

796
0

האם כדאי לשפר את החולשות שלנו או להשקיע בחוזקות שלנו? הפרק הזה נותן תשובה חד משמעית לשאלה הזו!

בפרק הזה אני מארח את אורי ארליך, יועצת ארגונית ומנחת קבוצות מבוקשת ואנחנו נדבר על מה שיכול להכניס אותנו למרחב המצוינות שלנו – חוזקות. אנחנו נדבר על הדרך שבה ניתן לאמץ גישה המתמקדת בחוזקות שלנו כדי להגיע להישגים ולהצלחה בקריירה, בניהול עסק, בהתפתחות האישית שלנו ובמגוון תחומי החיים.

אורי מסבירה שיש נטייה טבעית אצל בני האדם ובחברה בכלל להתמקד יותר מדי בחולשות – במה שחסר לנו, במה שאנחנו לא טובים, ולנסות לתקן ולשפר חולשות אלה. אך למעשה, המחקר מראה שהדרך האפקטיבית ביותר להתפתחות אישית והצלחה היא דווקא על ידי זיהוי החוזקות שלנו והשקעה בפיתוחן.

חוזקות הן תכונות אופי, כישורים, יכולות ותחומי עניין שאנחנו טבעית טובים וחזקים בהם. הן יכולות לבוא לידי ביטוי בדפוסי חשיבה, רגשות, והתנהגויות. כאשר אנו פועלים ומתפקדים בתחומים הקשורים לחוזקות שלנו, אנו חווים גם מוטיבציה פנימית, הנאה וסיפוק רבים יותר.

עבודה המבוססת על החוזקות שלנו מאפשרת לנו להגיע להישגים גבוהים ואף למצוינות בתחומים שאנחנו טובים בהם. ההתמקדות בחוזקות מובילה אותנו לדרך ההצלחה שלנו, בניגוד להתמקדות בחולשות שמובילה אותנו לכל היותר למצב של בינוניות.

אורי מספרת כדוגמה אישית שבתחילת דרכה המקצועית היא התקבלה לעבודה כיועצת ארגונית בחברה שכל שאר העובדים בה היו מהנדסים. תחילה היא ניסתה להשלים עם הפערים לעומתם ביכולות הניתוח והאסטרטגיה, אך הבינה שזה מוביל אותה לתחושות קשות ותפקוד בינוני.

רק כשהיא הפנימה שעליה להתמקד בחוזקות הייחודיות שלה בתחום יחסי האנוש וההנעה, היא הצליחה למצות את הפוטנציאל שלה ולתרום ערך ייחודי לארגון.

אורי עוד הסבירה שאצל כל אדם ישנה “היררכיה” של חוזקות, כאשר בראש נמצאות החוזקות הטבעיות והדומיננטיות ביותר שלנו. עלינו “לשחק את משחק החיים” עם חפיסת הקלפים החזקה ביותר שיש לנו – כלומר עם אותן 5-10 החוזקות המובילות.

החוזקות אינן קובעות מי שאנחנו או מי שאנו יכולים להיות. אנחנו יכולים להמשיך ולהתפתח ולרכוש מיומנויות חדשות. אך עדיין, מרחב הצמיחה וההצטיינות הגדול ביותר שלנו נמצא באותם תחומים הקשורים לחוזקות הטבעיות שאנו נולדנו איתן.

לכן עלינו לאתר את החוזקות הללו ולהשקיע בפיתוחן. זוהי בעצם נוסחת ההצלחה שלנו – למקד את מאמצינו בטיפוח מה שכבר חזק אצלנו מלכתחילה.

מעבר להיבט האישי, גישה זו חשובה גם בהקשר ארגוני של ניהול עובדים. מנהלים צריכים ללמוד לזהות את החוזקות הייחודיות של כל עובד, ולאפשר להם לתרום מתוך החוזקות הללו. זוהי גישת ניהול מעצימה, לעומת ניהול מגביל ומאחד שדורש מכל העובדים לתפקד באופן זהה. כך ניתן למנף את מלוא הפוטנציאל וכוח האדם בארגון.

בתוך כך, אורי גם מציגה כלים וטכניקות שונות לזיהוי החוזקות האישיות – החל מתהליכי הסתכלות פנימית, ניתוח הצלחות וכישלונות בעבר, ועד שאלונים וטסטים ממוחשבים. ברגע שאנו מזהים את החוזקות, עלינו ללמוד ליישמן באופן אסטרטגי בהתאם ליעדים ואתגרים העומדים בפנינו בחיים.

אם נפעל על פי עקרונות אלו, נוכל לממש את הפוטנציאל הטמון בנו ולהגיע להישגי שיא אישיים וקבוצתיים גבוהים יותר.

השאלות העיקריות עליהן אורי ענתה בפרק:

  • מה זה חוזקות ולמה זה חשוב
  • כיצד פיתחה הפסיכולוגיה החיובית את התחום הזה
  • אילו מחקרים מעניינים קיימים בתחום
  • האם חוזקות הן תכונת אופי, דפוס חשיבה, רגש, התנהגות – הכל יחד
  • האם כולן טבועות בנו או רק חלק
  • כמה חוזקות יש?
  • האם בסיטואציות שונות יש לנו חוזקות שונות
  • מה הקשר בין עבודה עם חוזקות ליכולת שלנו להיות בפלואו
  • איך אני יכול לגלות מהן החוזקות שלי?
  • מה עושים עם החולשות?
  • מה זה אומר לעבוד עם החוזקות שלי?
  •  איך ניתן לעבוד עם החוזקות שלנו ושל הסביבה שלנו בכובעים שונים, בעסק, כמנהיגים ומנהלים, כהורים לילדים, בהתפתחות אישית.

קצת על אורי:

אורי ארליך היא יועצת ארגונית בכירה ומנחת קבוצות מבוקשת בעלת ניסיון של למעלה מ-12 שנים בפיתוח מנהלים ועובדים מארגונים מובילים בארץ. בעברה עבדה כמנהלת איכות ומדיניות השירות בחברת תקשורת מובילה. מומחית בעולמות הניהול, מנהיגות ותקשורת בין אישית דרך כלים מהפסיכולוגיה החיובית

איפה ניתן למצוא את אורי?

פייסבוק:

https://www.facebook.com/pg/erlichori/reviews/?ref=page_internal

לינקדאין:

https://www.linkedin.com/in/ori-erlich-6ba37394/

אתר:

https://www.orierlich.co.il/

לשאלון חוזקות חינמי שדיברנו עליו בפרק 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן