פחד, טראומה והפסיכולוגיה של נפילה בשבי עם פרופסור יוחאי עתריה

517
0

זהו לא פרק רגיל אלא פרק שמיועד לתת מענה, גם אם קטן וחלקי למצב הקשה שאנחנו נמצאים בו ובעיקר לאנשים שנמצאים בחזית.

זה פרק קשה ולא פשוט אך כוונתו לשתף, לעזור ולעשות את המעט שניתן כדי לעזור בימים אלו.

כיצד ניתן להתמודד עם הטראומה הכרוכה במצב מלחמה? הנה מספר המלצות מעשיות:

שגרה

הקפד על שגרה ופעילות גופנית שמור על שגרת יום קבועה ככל האפשר – אכילה, תנועה ושינה. הפעילות הגופנית חיונית לוויסות המתח והחרדה.

הימנעו מחשיפה מוגזמת לתקשורת

אל תצפה בחדשות וברשתות החברתיות באופן מוגזם. קבל עדכונים מדי פעם אך הימנע מחשיפה תדירה לתכנים קשים.

שיתוף ברגשות

שתף ברגשות עם בני משפחה וחברים. דבר על הפחדים והחרדות. הדבר יקל עליך וגם יחזק את הקשרים החברתיים.

הקשיבו לילדים

הקשב לילדים ועודד אותם לשתף ברגשות. שחק איתם משחקים ופעילויות משותפות כדי להסיט את תשומת הלב מהמתיחות.

הימנעו מאלימות מיותרת

בתגובה לטראומה יש נטייה לכעס ואלימות. הימנע ככל האפשר מתגובות אלימות מיותרות שעלולות להחריף מתחים חברתיים.

זכרו שיש תקווה גם ברגעים הקשים ביותר

זכור שיש תקווה. הכוח האנושי להתאוששות הוא עצום. בסבלנות ותמיכה הדדית נוכל לצאת מהמשבר ולבנות מחדש.

אלו הן רק חלק מההמלצות להתמודדות נכונה עם טראומה בימי מלחמה. יחד, ברוח אחווה וערבות הדדית, נצליח להתגבר.

מחזק אתכם ומוסר לכם אהבה

שלומי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן