עיצוב הבית והמיינדסט עם ענת פרנקל על חיבור בין חומר רוח ואנרגיה

769
0

מה זה עיצוב סינרגי ואיך זה קשור להתפתחות האישית שלנו?

בפרק הזה אני מארח את ענת פרנקל, אדריכלית סינרגית, מתכננת מרצה ומלמדת עיצוב חיים מיטיבים ואנחנו נדבר על עיצוב סינרגי.

בפרק ענת מסבירה מה זה בכלל עיצוב סינרגי, מה הקשר בין התפתחות אישית ורוחנית לעיצוב הבית והחלל שלנו? מה הקשר בין צבעים, צ’קרות וחיבור לעצמנו וגם תשתף בטיפים לעיצוב סינרגי כדי שתוכלו גם אתם תוכלו להפוך את הבית שלכם למחולל אנרגיה והרמוניה.

ענת מאמינה שלעיצוב הפיזי של המרחב בו אנו חיים יש השפעה עמוקה מאוד על התודעה, הרגשות ואיכות החיים שלנו. היא טוענת שבדיוק כשם שאנחנו מכירים היום את הקשר ההדוק בין הגוף והנפש, כך גם יש קשר בל ינותק בין הסביבה החומרית לבין מצבנו הנפשי והרוחני.

אז מהם בעצם העקרונות המנחים שעל פיהם ענת בונה ומעצבת בתים?

ראשית, ישנן “תורות עתיקות” כגון פנג שווי או גאומטריה מקודשת שעוסקות בהשפעה שיש לצורה, כיוון, מיקום וגודל של חללים וחפצים על האדם ששוהה בתוכם. ענת לוקחת עקרונות אלו ומיישמת אותם הלכה למעשה בתכנון הבתים שהיא מעצבת.

שנית, היא מתייחסת לממצאים ומחקרים עדכניים מתחומי הנוירולוגיה והפסיכולוגיה שחוקרים כיצד גירויים חיצוניים שונים משפיעים על המוח והתודעה שלנו. לדוגמה, הבנה של האופן שבו חשיפה לתאורה וצבעים מסוימים משרה תגובות הורמונליות ורגשיות אצל בני אדם.

ולבסוף, היא שמה דגש על “ייצוב סינרגי” של הבית, כלומר עיצוב המרחב באופן שיאפשר לנו לממש את הפוטנציאל האישי שלנו ויתמוך באורח חיים בריא ומאוזן.

אם ניקח לדוגמה את נושא התאורה, ענת מסבירה שיש חשיבות לכך שהתאורה בבית תחקה ככל האפשר את מה שקורה בטבע מבחינת עוצמה, גובה, טמפרטורה ותנועה. זאת מכיוון שהמוח האנושי התפתח במשך מיליוני שנים בהתאמה למחזורי היום והלילה ולאור השמש, והוא עדיין “מכוונן” לכך.

לכן, ענת מציעה למשל להוסיף לבית גופי תאורה בעלי טמפרטורת אור נמוכה יותר שידלקו בשעות הערב וידמו שקיעה, וכן לאפשר שליטה על עוצמת התאורה ומיקומה במהלך שעות היום. שינויים פשוטים אלו יכולים להשפיע על איכות השינה, מצב הרוח והיצירתיות שלנו.

אהבתי מאוד את הגישה הפרקטית והמעשית של ענת לנושא שיכול להישמע מופשט וערטילאי. היא נתנה המון טיפים ורעיונות קונקרטיים שכל אחד יכול לאמץ וליישם בבית שלו כבר היום כדי לשפר את איכות חייו.

שאלות שעלו במהלך הפרק:

  • מה זו עיצוב סינרגי?
  • מה הקשר בין עיצוב הבית לרווחה ולהתפתחות האישית שלנו?
  • איך ניתן לשלב בין התודעה לבין המרחב שלנו?
  • כיצד תאורה וצבעים משפיעים על החוויה שלנו?
  • האם יש שיטה ליצירת “אנרגיות טובות” בבית?

קצת על ענת:

ענת פרנקל היא אדריכלית מעל 20 שנה ומלמדת איך ליצור מרחבים סינרגיים במרחבי המגורים שלנו, תהליך העיצוב הסינרגי מביא להתפתחות אישית טרנספורמטיבית באמצעות שימוש בכלים תודעתיים והכרות עצמית כנה במטרה לתכנן סביבת חיים מיטיבה ולשלב בין אסתטיקה, פונקציונאליות ואיכות חיים.

השיטה משלבת בתוכה תורות מיקום ומרחב שהתפתחו ברחבי העולם, הכרות עם צורה, חומר, צבע, התדר והאנרגיה שהם יוצרים והיכולת לרתום אותה ואת השפעותיה ליצירת חיים של בריאות והגשמה.

לאתר של ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן