התפתחות אישית וכלכלית לדור הY עם שי ביבס ורותם גולן

739
0

בפרק הזה פגשתי את שי ביבס ורותם גולן לשיחה על דור הY. בפרק שוחחנו על הפער הבין דורי בין דור הY להורים שלהם, על המאפיינים הייחודיים שלהם ועל הדרכים בהם דור הY יכול לפעול כדי לשגשג אישית וכלכלית.

מי הוא דור הY ומה מאפיין אותו?

דור הY כולל את מי שנולד בין שנות ה-80 לשנות ה-90, והם הדור הראשון שגדל עם טלוויזיה וטלפונים חכמים כחלק בלתי נפרד מחייו. הדור הזה מאופיין ברצון עז לחיות את הרגע וליהנות מהחיים כבר עכשיו, בניגוד לדורות הקודמים שחסכו כל שקל ל”יום שחור”.

בנוסף, הם גדלו על טכנולוגיה ומגיעים לכל דבר בלחיצת כפתור. הדבר מאפשר להם גמישות רבה יותר – הם יכולים לקפוץ בין תחומים וקריירות שונות, וליהנות מחוויות מגוונות.

עם זאת, לצד היתרונות ישנם גם אתגרים ייחודיים:

הפתרונות של רותם ושי עבור דור הY

אז מה הפתרונות שרותם ושי מציעים בפודקאסט שלהם עבור אתגרי דור הY? הם נותנים מגוון רחב של כלים, בין היתר:

1. הרחבת הפרספקטיבה – חשוב לאזן בין חיים בהווה לבין תכנון לטווח ארוך. עלינו ליהנות מהרגע, אבל גם לחשוב קדימה לעתיד – היכן נרצה להיות בעוד 5 או 10 שנים, עם משפחה וילדים.

2. יצירת חזון בר-השגה – חלומות גדולים הם נפלאים, אך חשוב גם להגדיר יעדים קונקרטיים ולצקת לתוכם תוכן. לדוגמה, במישור הכלכלי ניתן להתחיל בחיסכון קטן, וההרגל יישאר גם כשההכנסה תגדל.

3. בניית תוכנית כלכלית אישית – ההמלצה היא ליצור תוכנית פיננסית מותאמת אישית לפי הצרכים והרצונות שלנו, ולא לאמץ באופן גורף תוכניות כלליות.

4. צעדים ראשונים בעולם ההשקעות – רותם ושי ממליצים למי שמתחיל להשקיע לחשוב תמיד על התרחיש הפסימי ביותר, כדי להתכונן נפשית לתנודתיות גם בנדל”ן. כמו כן, הם מציעים להשקיע סכום קטן יחסית בקריפטו כדי לפתח סבילות לסיכונים.

5. בניית סביבה תומכת ומעצימה – רותם מדגישה שחשוב ליצור סביבה עם אנשים שחולמים ומאמינים באותם דברים שאנחנו. כאשר יש לנו חברים עם חזון משותף, שמדברים באותה “שפה” ותומכים זה בזה, הדבר מעורר השראה וגורם לנו לפעולה.

רגעים פיבוטליים בחיים שלומי מציין שגילאי 25 עד 40 הם שלב קריטי בחיים – צומת החלטות שישפיע רבות על העתיד. לדוגמה, החלטה להתחיל לחסוך או להשקיע בגיל צעיר יכולה ליצור הרגל שיישאר איתנו לאורך שנים וישנה את חיינו.

רותם מוסיפה שבגילאים הללו אנו עלולים למצוא את עצמנו “תקועים” בעבודה או קריירה מסוימת רק בגלל הנטייה להמשיך באינרציה ובמומנטום. לכן חשוב במיוחד לעצור לחשיבה, ולבדוק האם אנו באמת במקום הנכון עבורנו מבחינה קריירתית ואישית.

מסקנות וסיכום

הפרק מציג היטב את המאפיינים הייחודיים של דור הY לצד התובנות אותן רכשו רותם ושי במהלך ליווי מאות צעירים וצעירות בשנים האחרונות. הם הפנימו שחשוב מאוד עבור בני דור זה להרגיש מימוש עצמי, בין אם בתחום האישי, הזוגיות או הקריירה. אך במקביל, אי אפשר להתעלם מהצורך בפרנסה הוגנת ובניית בסיס פיננסי יציב לחיים.

עוד על רותם ושי

שי ביבס

בעל תואר ראשון בביוכימיה, מדען בעבר ואנליסט בהייטק היום. הסיפור שלי עם כסף התחיל לפני 9 שנים, ומאז עברתי קורסים רבים בנושאי התנהלות פיננסית, השקעות, יזמות ושוק ההון בארץ ובעולם. מרצה במכללת BDO, בארגונים בארץ ובחו״ל מזה 10 שנים, מתנדב באגודת האפילפסיה, גר עם שיר ומקס הכלב ועף על נוטלה

רותם גולן

מאמנת מנטלית מוסמכת לדור ה-Y, מרצה ,יזמית ומייעצת לארגונים גדולים בנושא דור ה-Y. מעל לעשור בתפקידי פיקוד וניהול, בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת בן גוריון בניהול וסוציולוגיה אנתרופולוגיה. גרה עם דניאל וצ’יקה שאין כמוהם בכל העולם, חולה על הספרים של רובין שארמה, מאוהבת בטחינה ואוהבת אדם!

אתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן