איך לנהל שינוי בהצלחה עם ניב פרן

709
0

האם יצירת שינוי זה משהו שניתן להתאמן עליו? האם שינוי כפוי עדיף על שינוי יזום ואיך כל זה קשור לאקדחים?

בפרק הזה פגשתי את ניב פרן – מומחה ומרצה בין-לאומי למנהיגות ולתהליכי הנעה ומוטיבציה, ושוחחנו על הדבר הקבוע היחיד – שינוי. בפרק ניב מסביר מדוע שינוי זה מיינדסט לכל דבר, וכמו במיינדסט זה משהו שניתן ללמוד אותו, להתאמן עליו ולהשתפר בו. בפרק שוחחנו על סוגים שונים של שינויים ועל הדרך להוביל אותם בצורה מוצלחת – בעבודה, בעסקים ובחיים האישיים.

הפרק התמקד בנושא השינוי – כיצד אנו מתמודדים עם שינויים בחיינו, מהם הקשיים והאתגרים וכן הכלים והאסטרטגיות שיכולים לעזור לנו להצליח בתהליכי שינוי.

דיברנו על כך שהיכולת שלנו להתמודד עם שינוי היא למעשה מיומנות שאפשר ללמוד ולאמן. אין זה משנה אם השינוי הוא אישי, כמו הרצון לאמץ אורח חיים בריא יותר, או שינוי ארגוני, כמו טרנספורמציה דיגיטלית – הפסיכולוגיה של השינוי דומה.

אחד הדברים החשובים שעלו הוא שעל מנת ליישם שינוי בהצלחה, חשוב בראש ובראשונה להבין מהי המוטיבציה האמיתית שלנו לשינוי. האם זה משהו שאנחנו באמת רוצים, או שמא אנו נענים ללחץ חברתי? כאשר המוטיבציה פנימית, סיכויי ההצלחה גבוהים יותר.

דיברנו גם על חשיבות המנגנונים וההרגלים שאנו יוצרים כדי לתמוך בשינוי. למשל, אם אני רוצה לקום מוקדם יותר בבוקר, עליי לוודא שהטלפון יהיה בסלון ולא ליד המיטה, ושיהיה לי כוס מים ואולי אפילו מוזיקה מרגיעה. הפיכת השינוי להרגל קבוע ונעים ככל האפשר היא מפתח ההצלחה.

בסוף הפרק דיברנו על החשיבות של שפה ושיח פנימי חיובי ככלי מפתח לשינוי. אם נספר לעצמנו סיפור חיובי ומעצים על היכולת שלנו להתמודד עם אתגרים, זה ישפיע בסופו של דבר גם על ההתנהגות שלנו.

קצת על ניב:

ניב הוא מומחה ומרצה בין-לאומי למנהיגות ולתהליכי הנעה ומוטיבציה. מלווה ב-15 השנים האחרונות את הארגונים המובילים במשק, ומגיש תכנית הרדיו והפודקאסט “אנשי המחר – מסתכלים לעתיד בעיניים”.
ניב, דוקטורנט וסגן מפקד טייסת בחייל האוויר, מייסד ומנהל ארגון אנשי המחר וקבוצת לדעת בע”מ.

קישורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן