המלחמה על המיינדסט בזמן מלחמה

501
0

אנשי מיינדסט יקרים

אני יודע שהמצב לא פשוט בכלל

אנו נמצאים בתקופה מאתגרת של מלחמה ובה אנו נדרשים יותר מתמיד לחוסן נפשי. המציאות מחייבת אותנו לפתח כלים פנימיים חדשים שיעזרו לנו לצלוח אותה בהצלחה.

הפילוסוף הסיני לאו דזה אמר פעם: “המסע של אלף מייל מתחיל בצעד אחד”. כך גם המסע שלנו לחיזוק הנפש – הוא מתחיל בצעדים קטנים אבל משמעותיים.

בפרק זה נלמד טכניקות פשוטות אך עוצמתיות לפיתוח המיינדסט והמנהיגות העצמית שלנו.

על פי מחקרים, אימון יומיומי של המוח יכול לשפר משמעותית את הביצועים הקוגניטיביים שלנו ולחזק את החוסן הנפשי. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות תרגול מיינדפולנס – מודעות מלאה לרגע הנוכחי.

נתמקד ב-4 תחומים מרכזיים:

ראשית, נלמד כיצד לפתח ביצועי שיא אישיים בתקופות לחץ. המיינדסט שלנו הוא המפתח – עלינו לבחור באילו מחשבות ורגשות נאמץ במהלך היום. כדאי להתחיל בתרגול של זיהוי מחשבות שליליות והחלפתן במחשבות מעצימות. למשל, במקום לומר לעצמנו “אני לעולם לא אצליח לעמוד בזה”, נאמר “יש בי את הכוח, אני מסוגל”. שינוי פשוט זה יכול לחולל שינוי עצום בתחושותינו.

שנית, נשכלל את המיינדסט שלנו באמצעות טכניקות פשוטות להגברת המודעות העצמית והשליטה על רגשותינו ומחשבותינו. כלי מצוין לכך הוא יוגה נידרה, או “יוגה של העיניים”. ניתן לתרגל זאת בכל מקום – פשוט עצמו עיניים ל-5 דקות והקשיבו לנשימה שלכם. תרגול זה מרגיע את המוח ומאפשר לכם להתמקד ברגע הנוכחי.

שלישית, נפתח את המנהיג הפנימי שבנו ונלמד להוות מקור אור ותמיכה עבור אחרים. חשוב מאוד לנהל יומן הכרת תודה ולרשום מדי יום 3 דברים שאנו אסירי תודה עליהם. כך נטען מחדש באנרגיות חיוביות ונוכל לתת מעצמנו לזולת.

ולבסוף, נעמיק את ההיכרות שלנו עם המשאבים הפנימיים הייחודיים לנו, שיסייעו לנו להתגבר על מכשולים בדרך. כדאי לבצע תרגיל הדמיית חזות גוף חיובית: דמיינו את עצמכם כבעלי גוף חזק, בריא ומחובר היטב למשאבים הפנימיים שלכם. חזרה יומיומית על תרגיל זה משנה לטובה את התפיסה העצמית.

אימוץ הגישה הזו יקנה לנו שליטה גדולה יותר בחיינו ויאפשר לנו להפגין מנהיגות אישית. כפי שאמר הפילוסוף אפיקטטוס: “הדבר היחיד עליו יש לנו שליטה מוחלטת הוא המחשבות שלנו”. ביכולתנו לבחור כיצד לחשוב, להרגיש ולפעול.

אז בואו נתחיל בלימוד טכניקת נשימה פשוטה שתסייע לנו להגביר את הקוהרנטיות בין המוח ללב. קוהרנטיות היא מצב אופטימלי בו כל מערכות הגוף שלנו פועלות בתיאום והרמוניה מלאים.

טכניקת הנשימה הזו תאפשר לנו להפחית סטרס, להגביר בהירות מחשבתית ולחוש רגשות חיוביים יותר. נוכל להפעיל אותה במהלך היום, בכל מצב, כדי להירגע ולהתמקד מחדש ברגע הנוכחי.

מוזמנים להתנסות איתי בטכניקה ולאמץ אותה כחלק משגרת היום. יחד נצעד בבטחה במסע אל עבר מיינדסט חזק ומנהיגות עצמית.

כי המלחמה פה כעת היא לא רק על הבית, היא לא רק בשטח. זוהי מלחמה פסיכולוגית ואם תרצו, זוהי מלחמה על המיינדסט. המיינדסט הפרטי של כל אחד מאיתנו והמיינדסט הקולקטיבי של כולנו. כדי שנהיה מאוחדים, חזקים ונחושים לקראת כל מה שמגיע ויגיע.

הפרק הזה יתן לכם כוח ויעזור לכם:

  1. לזכור שמיינדסט זה עניין של בחירה
  2. לשאוב כוח מאירועי עבר שלכם ישירות לתוך ההווה
  3. תרגיל גילוי עוצמה פנימית
  4. מדיטציית “סנכרון מוח-לב” שתעזור לכם להפחית סטרס ולהגביר רגשות חיוביים

בין לבין דיברתי על תהליך התפכחות שעברתי בימים האחרונים, על משאבי הכוח הפנימיים שלי, על יהדות וגם על סטואיזם (איך לא).

שתפו את הפרק

הנה קישור למדיטציה שהופיעה בפרק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן