ביצועי שיא בספורט ובעבודה עם רנן לנדסמן

375
0

השבוע היה לי הכבוד לארח את רנן לנדסמן, שחקן וקפטן מכבי תל אביב בכדוריד לשעבר, וכיום מאמן פיזי מנטלי ליצירת הרגלים וביצועים מקסימליים דרך כלים מעולם הספורט.

במהלך הפרק דיברנו על:

  • מה זה אומר להיות קפטן?
  • מהם הקשיים והכאבים שיש לעובדים שמפריעים להם להיות בביצועי שיא?
  • איך מתמודדים עם כשלון או עם שינוי שמאכזב אותנו?
  • איך בונים ביטחון? דיבור עצמי, הדמיה, מסוגלות עצמי…
  • למה רנן החלטת לקחת את כישוריו לעולם העסקי? איך  הוא רואה את הקשר בין עולמות הספורט והעסקים?

כדוריד עסקי – לקחים מזירת הספורט לעולם העבודה

היום אני שמח לארח את רנן לנצמן, קפטן נבחרת הכדוריד של מכבי תל אביב לשעבר. ספורטאים מצטיינים יודעים דבר או שניים על ביצועי שיא והתמודדות עם אתגרים, ואני מאמין שניתן ליישם את אותם עקרונות גם בעולם העסקי.

סיפורו האישי של רנן

רנן שיחק במשך שנים רבות בקבוצת הכדוריד מכבי תל אביב, ואף שימש כקפטן הקבוצה. בשיא הקריירה שלו הוא סבל מפציעה קשה שאילצה אותו לפרוש ממשחק פעיל.

תקופת השיקום הייתה ארוכה ומאתגרת הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. אך דווקא המאבק הזה חישל את אופיו של רנן ולימד אותו עקרונות חשובים של התמדה, סבלנות והתגברות על מכשולים.

“למדתי שדרך הקושי והסבל אני יכול להתקדם, אם אני מנתח נכון את הכשלים שלי ויוצר תוכנית פעולה מתאימה”

כשהבין שהקריירה הספורטיבית שלו הגיעה לסיומה, החל רנן לחפש דרכים להטמיע את הידע והניסיון שצבר בזירת הספורט בעבודתו כמאמן אישי ויועץ ארגוני.

מנהיגות ועבודת צוות

אחד התפקידים המרכזיים שמילא רנן כקפטן הקבוצה היה לאחד ולגבש את השחקנים לכדי יחידה מלוכדת אחת.

“כקפטן, אני צריך לדעת לתקשר עם כל השחקנים – ותיקים וצעירים, ישראלים וזרים. חייבת להיות לי שפה משותפת עם כל אחד כדי שאוכל לגעת בהם ולדרבן אותם לתת את המיטב”

עקרונות המנהיגות שלמד בכדוריד משמשים את רנן גם בעבודתו עם צוותים בארגונים שונים:

  • יצירת תקשורת אפקטיבית עם כל חברי הצוות
  • הבנה של הניעות והצרכים הייחודיים של כל עובד
  • גיבוש זהות קבוצתית ותחושת שייכות
  • שליטה ברגשות ויצירת אווירה חיובית גם ברגעי משבר
  • הצבת דוגמה אישית של מנהיגות

רנן מאמין שיכולות המנהיגות שרכש כקפטן מסייעות לו להוביל תהליכי שינוי בארגונים, לאתגר עובדים להגיע לביצועי שיא וליצור אווירת צוות מלוכד סביב מטרה משותפת.

התמודדות עם כישלון

רנן מספר שאחד האתגרים הגדולים של ספורטאים הוא ההתמודדות עם כישלון. במיוחד לאחר הפסד במשחק חשוב או אי-עמידה ביעד אישי, קל מאוד ליפול לתחושות של תסכול, אכזבה וביקורת עצמית.

אך לדברי רנן, המפתח להפוך את הכישלון להצלחה הוא התמקדות בהתקדמות ולא בתוצאה.

“אם אני מבין שדרך הכישלון אני יכול להתקדם בפעם הבאה, אז פתאום הפכתי אותו להצלחה קטנה”

במקום להתמקד בתוצאה הסופית של הצלחה/כישלון, עלינו להתבונן על הפעולות והתהליכים שאנחנו יכולים לבצע כדי להשתפר.

האם אני יכול לזהות באופן ביקורתי מה לא עבד כראוי, ומהם הצעדים הבאים שעלי לנקוט כדי להגיע לתוצאה טובה יותר בפעם הבאה?

גישה זו רלוונטית הן לספורטאים והן לאנשים בתעשייה, טכנולוגיה ועסקים. המודעות שכישלון הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך, ושניתן ללמוד ממנו ולצמוח לקראת הניסיון הבא, היא מפתח הכרחי להצלחה מתמשכת.

הכנה נכונה = ביצועים טובים יותר

ספורטאים ברמה עולמית מקדישים שעות אימון רבות להכנה הנפשית, הגופנית והטכנית שלהם לקראת תחרות חשובה. הם יודעים שרק הכנה יסודית תאפשר להם להפיק את מלוא הפוטנציאל ביום התחרות.

אותו עיקרון נכון גם לגבי אנשים בעולם העסקים. בין אם מדובר בהצגת מכירות חשובה, ישיבת דירקטוריון או ריאיון למשרה חלומית – השקעת זמן בהכנה יסודית תפחית חרדה, תעלה ביטחון עצמי ובסופו של דבר תוביל לביצועים טובים יותר.

אבל מהי “הכנה נכונה”?

על פי רנן, מרכיבי מפתח הם:

  • תרגול ממוקד – סימולציה ככל האפשר של המצב האמיתי שאליו נעמוד בקרוב. למשל, אם עומדת לפני הרצאה חשובה, כדאי “להרצות” בפני קהל לפני כן כהכנה.
  • עבודה על החוסן המנטלי – חיזוק תחושת המסוגלות והביטחון שלנו שנוכל להתמודד כראוי עם האתגר שלפנינו
  • יצירת נהלים ורוטינות – הרגלים קבועים כגון סדר פעולות בוקר קבוע, האזנה למוזיקה מסוימת או תרגולי נשימה יכולים להכניס אותנו למצב הנפשי הנכון
  • הגזמה – לעיתים כדאי “להיכנס עם הגז עד הסוף” ולהשקיע יותר מאמץ בהכנה מכפי הנדרש כדי להגיע ליום האמת בתחושת ביטחון ומסוגלות מרביים.

מה אפשר ללמוד מהספורטאים?

לספורטאים מקצועיים יש הרבה מה ללמד אותנו על חשיבה, התנהגות וביצועים מיטביים.

רנן מראה לנו כיצד ניתן לאמץ עקרונות של מנהיגות, עבודת צוות, למידה מהצלחות וכישלונות והשקעה בהכנה נכונה על מנת להגיע לשיא יכולותינו גם בתחום האישי והמקצועי.

מקווה שנטלתם השראה ורעיונות מעשיים מריאיון זה! אשמח לשמוע בתגובות אם יישמתם טיפים אלה בהצלחה.

קצת על רנן:

רנן הוא יועץ ומאמן פיזי/מנטלי להעצמה ופיתוח יכולות וחוסן מנטלי ליחדים, ספורטאים וארגונים – דרך כלים וערכים מעולם הספורט. על ידי יצירת תנועה פיזית ומחשבתית, שינוי התפיסה ויצירת הרגלים חדשים, רנן קורא לנו לממש יכולתינו, לפרוץ מחסומים ולייצר ביצועים מקסימיליים בכל תחום בדרך למטרותינו.

קישור לאתר של רנן – https://www.renanlandsmann.com/

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן