למידה אבולוציונית והעתיד המקצועי שלך עם אור דניאל

518
0

אם לא תלמדו איך תשרדו?

בפרק הזה אני מארח את אור דניאל, ארכיטקט למידה בארגונים, חוקר וחדשן בטכנולוגיות למידה. אנחנו נדבר על הספר החדש שלו “למידה אבולוציונית” שממש תיכף יוצא לאור. אנחנו ננסה להבין למה ללמוד זה מיינדסט שקריטי להישרדות ולהתפתחות האבולוציונית שלנו, אנחנו נדבר על מקצועות העתיד על מכונות על מוטיבציה ובכלל על הצורך שלנו להפוך מיצורים ליוצרים.

שלום חברים,
בפרק היום אני רוצה לשתף אתכם במסר חשוב מאוד עבור כולנו.

אנחנו חיים בתקופה של שינויים מהירים ובלתי פוסקים. הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר, מקצועות נעלמים ואחרים צצים מדי יום, ואנחנו מוצפים בכמויות עצומות של מידע מכל הכיוונים.

זה יכול להיות מאוד מבלבל ומלחיץ. הרבה אנשים מרגישים אובדי עצות וחסרי כיוון. איך אפשר בכלל לשרוד ולשגשג במציאות הזאת? איך לא לאבד את הצפון ולהישאר ממוקדים?

בפרק אני מארח את אור דניאל, שמסביר על חיים במה שהוא מכנה “עידן באתגר”. שילוב של מספר תהליכים ומגמות שיוצרים אתגר חסר תקדים: מגפת הקורונה, הצפת מידע בלתי נשלטת, וקצב התקדמות טכנולוגית שלא היה כמותו מעולם.

זה אומר שעלינו “לפתח את היכולת ללמוד מקצוע חדש מאוד מהר”. הנתונים מראים ש50% מהאוכלוסייה צפויים לעבור הסבה מקצועית בחמש השנים הקרובות!

אז מה עושים?

איך מתמודדים עם המציאות הזאת? אור מציג את המושג “למידה אבולוציונית” – גישה איסומית ללמידה שמטרתה לאפשר לנו כיחידים וכחברה להתפתח ולשגשג גם בתקופה של שינויים מהירים.

למידה אבולוציונית מתחילה מהמוטיבציה הפנימית שלנו –

לשאול למה אנחנו לומדים ומה באמת חשוב לנו. אחר כך עוברים לשלב של חקר עצמי כדי להתמקד במה שאנחנו צריכים ורוצים ללמוד.

שלב היישום קריטי –

לא מספיק רק “ללמוד”, צריך להטמיע וליישם את הידע באופן אקטיבי בחיים שלנו. והשלב האחרון הוא שיתוף – לא להסתגר עם הידע שלנו אלא לחלוק אותו עם אחרים.

אור מסביר ששיתוף ידע בעידן הנוכחי הוא המפתח להצלחה, ולא רק במובן הכלכלי. כשאנחנו משתפים ידע אנחנו הופכים מ”יצורים” ל”יוצרים”, ותורמים תרומה אמיתית לעולם. אנחנו גם לומדים ומתפתחים יותר כשאנחנו חשופים למשוב וביקורת בונה.

המסר שלי מפרק זה הוא – אל תתייאשו. כן, אנחנו חיים בתקופה מאתגרת מאוד. אבל יש לנו גם הזדמנויות עצומות לצמוח ולפרוח בזכות הטכנולוגיה והידע הרב שיש היום בעולם.

עלינו “לפתח את היכולת ללמוד מקצוע חדש מאוד מהר” כפי שאור מציע. זו הדרך שלנו להתפתח, ליצור ערך ולשגשג. זו גם הדרך שלנו “לעבור בדירוגים החברתיים” כלשונו.

אז בואו נאמץ גישה אבולוציונית כלפי הלמידה שלנו:

✔ נתחיל מהמוטיבציה האמיתית שלנו

✔ נבצע חקר עצמי להבנת הצרכים

✔ ניישם באופן אקטיבי כל יום

✔ ונשתף את הידע ללא פחד

רק כך נוכל לפרוח ולמצות את הפוטנציאל שלנו במאה ה-21. שיהיה לכם שבוע נהדר!

קצת על אור דניאל:

אור דניאל, ארכיטקט למידה בארגונים, חוקר וחדשן בטכנולוגיות למידה. מתפרנס כיועץ לפיתוח למידה, הדרכה וטכנולוגיות למידה ומעביר סדנאות והרצאות בארגונים. בעל תואר שני בטכנולוגיות למידה ותעודת הוראה. בעבר הקים וניהל מחלקות למידה בהייטק ועסקים גלובליים, שימש כקצין חקר ופיתוח הדרכה בחיל האוויר, ניהול תוכניות רובוטיקה של FIRST והטכניון. התחיל את דרכו בחינוך בניהול מרכז ליזמות לבני נוער. הקים את האתר Learntech.co.il המנגיש מאות כלים טכנולוגיים ללמידה, בלוג ‘נגיסי ידע’ ואת הפודקאסט ‘רעב לידע פודקאסט עם אור דניאל’. ייסד את קהילת ‘טכנולוגיות למידה בהישג יד’ בפייסבוק המונה אלפי חברים, ערוץ הטלגרם ‘טכנולוגיות למידה’ המונה למעלה ממאות מנויים. עכשיו סופר המוציא לאור את הספר ‘למידה אבלוציונית’ והיד עוד נטויה..

היכן ניתן למצוא את אור?

האתר של אור המכיל כלים טכנולוגיים, פודקאסט ‘רעב לידע’, בלוג ‘נגיסי ידע’, קורסים עוד: https://www.learntech.co.il/

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן