איך לעצב סגנון חיים עם ג’ונתן לוי

387
0

כיצד לעצב את החיים שלנו בצורה המיטבית עבורנו

בפרק הזה אני משוחח עם ג’ונתן לוי על הקונספט של עיצוב סגנון חיים. ג’ונתן הוא מרצה, סופר ומומחה בתחום הלמידה המואצת והזיכרון. הוא גם היזם מאחורי הפודקאסט האמריקאי ואתר הקורסים הנקראים סופר-היומן אקדמי. אנחנו מדברים על סגנון חיים ומנסים להבין מה זה בכלל אומר לעצב לייפסטייל.

אני מאמין שכל אחד מאיתנו יכול לחיות חיים מלאים, מאושרים ומספקים הרבה יותר מכפי שהוא עושה כיום. והמפתח לכך הוא לעצב באופן מודע את סגנון החיים שלנו – מה שמכונה באנגלית Lifestyle Design.

מה זה בדיוק אומר “לעצב סגנון חיים”?

זה אומר לבחור באופן אקטיבי ומודע איך אנחנו רוצים שהחיים שלנו ייראו – הן מבחינת הגופנית והנפשית, מערכות היחסים שלנו, הפנאי וההנאות שלנו, וגם ההיבטים הכלכליים והמקצועיים כמו הקריירה וההכנסה שלנו.

במקום ללכת באופן אוטומטי ופאסיבי בתלם החיים ולקבל את החלטותינו מתוך הרגל, לחץ חברתי או חוסר ברירה – אנחנו יכולים לקחת שליטה על החיים שלנו ולעצב אותם בדיוק כפי שאנחנו רוצים. כמו שניאו בסרט “המטריקס” לוקח שליטה על העולם הדיגיטלי – כך גם אנחנו יכולים לקחת שליטה על המציאות של חיינו.

והחדשות הטובות הן – שכל אחד יכול לעשות את זה!

זה נכון שלא כולנו מתחילים מהנקודת פתיחה שווה מבחינה כלכלית, תרבותית וחברתית. יש יתרונות משמעותיים להיוולד כגבר לבן, יהודי והטרוסקסואל בישראל של שנת 2023. אבל גם אם נולדנו עם פחות הזדמנויות ויותר מגבלות, הבחירה לעצב באופן אקטיבי ומודע את החיים שלנו נמצאת תמיד בידיים שלנו.

איך עושים את זה?

ראשית, אנו צריכים לברר ולהגדיר מה אנחנו באמת רוצים מהחיים. מה מאפיין עבורנו חיים “מוצלחים” ומאושרים? מהן הפעילויות היומיומיות שנותנות לנו סיפוק ושמחה? אילו אנשים אנחנו רוצים בחיינו? מהי רמת ההכנסה הנוחה עבורנו? האם אנחנו פעילים גופנית מספיק? מתי אנחנו מרגישים מחוברים לעצמנו?

עלינו “לצעוק אל החלל” את החלומות והשאיפות שלנו בתחומי החיים השונים, ואז לתרגם אותם למטרות ותוכניות פעולה מעשיות.

לדוגמה, אם אני מרגיש שאני עובד יותר מדי שעות ביום ורוצה יותר זמן פנוי – אני יכול להגדיר מטרה לצמצם את שעות העבודה שלי ב-20% תוך חודשיים, ולנקוט בפעולות הדרושות כדי להשיג זאת (שכירת עוזר נוסף, אאוטסורסינג משימות שאני לא אוהב וכד’).

שנית, עלינו “להתחסן” בפני הלחץ החברתי. יהיו אנשים בסביבתנו שלא יאהבו או יבינו את הבחירות ואורח החיים הייחודי שלנו. אבל אסור לנו להיכנע ללחץ זה או לוותר על החלומות שלנו רק כי הם לא מקובלים חברתית. אנחנו צריכים לטפח בתוכנו אומץ לומר “לא”, וללכת בדרך שלנו בכל מצב.

והנה עוד טיפ קטן אבל חשוב:

אל תחכו שהכל יהיה מושלם כדי להתחיל לחיות את החיים שתמיד חלמתם עליהם!

תתחילו היום לעשות צעדים קטנים בכיוון הנכון. אל תמתינו לקבל החלטות גורליות או לצבור הון עתק. התחילו ליישם שינויים קטנים, הדרגתיים ומעשיים באורח החיים שלכם – ותראו שהאפקט המצטבר יהיה משמעותי.

למשל, אם אתם רוצים להתחיל להשקיע אבל חסרים לכם ההון להשקעות גדולות, התחילו לחסוך סכומים קטנים מדי חודש ולהפנות אותם להשקעות. תוך שנה תהיו משופעים בידע פיננסי יקר ערך וגם תתחילו ליהנות מהתשואה על השקעותיכם.

וכך הלאה בכל תחומי החיים – בריאות, מערכות יחסים, עבודה. אל תחכו למהפכה הגדולה. תתחילו בצעדים הקטנים שיובילו אליה. שינויים קטנים ועקביים עם הזמן הופכים לשינויים עצומים.

אז לסיכום, בואו נפסיק ללכת כצאן לטבח ונתחיל לעצב באופן פעיל ומודע את המציאות והחיים שאנחנו רוצים ומאמינים בהם. בואו נגדיר בבהירות את הדברים שבאמת חשובים לנו, נציב מטרות התואמות לחזון הזה, ונפעל באומץ ובעקביות להשגתן – תוך התגברות על כל ההתנגדויות והלחצים הפנימיים והחיצוניים שיעמדו בדרכנו. ואל דאגה אם התהליך הזה ייקח זמן או יעלה בדרך שיבושים וכשלונות. ההתמדה היא המפתח. צעד אחר צעד נגיע ליעד!

אז בהצלחה רבה לכולנו בדרך החדשה והמרגשת!

שיהיו לנו חיים מעוצבים,

מלאי שמחת חיים!

איך ניתן ליצור קשר עם ג’ונתן?

האתר – סופרהיומן אקדמי

הספר של ג’ונתן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן