סטוריטלינג ככלי לחיים, לעסק ולקריירה עם אסנת גואז

617
0

בפרק הזה אני מארח את אסנת גואז, סטוריטלרית, מרצה ומנחה סדנאות לסטוריטלינג ומחברת הספר “התחילו לספר”.  הנה הנושאים שנכסה בפרק:

  • מה הופך סיפור לסיפור ולמה סיפור טוב כל כך מעניין אותנו?
  • מה ההבדל בין מספר סיפורים לסטוריטלר?
  • מדוע זוכי מדליית ארד מאושרים יותר מזוכי מדליית הכסף – איך זה קשור לסיפורים?
  • כיצד ניתן לקדם אג’נדה מטרות ויעדים באמצעות סטוריטלינג?
  • מה הקשר בין סטוריטלינג להתפתחות אישית?
  • מהי ההיסטוריה של סיפורים לאורך האנושות?
  • איך ניתן להשתמש בסטוריטלינג לקידום העסק והקריירה?
  • סטוריטלינג ככלי לשיווקי ומכירות
  • האם כל אחד יכול להיות סטוריטלר?
  • מהם המרכיבים המרכזיים בסיפור?
  • טיפים ליצירת סיפור מעניין

כבר זמן רב רציתי להכין פרק על הנושא, מאז שקראתי את הספר של אסנת וראיתי כיצד היא הופכת מושג כללי למשהו קונקרטי ושימושי שאפשר ליישם בחיים.

אסנת מסבירה קודם כל מהו בכלל סטוריטלינג – זה לא סתם סיפור סיפורים אקראי, אלא שימוש בסיפורים באופן אסטרטגי כדי לקדם אג’נדה או מטרה. היא נותנת דוגמה מחקרית מעניינת על זוכי מדליות באולימפיאדה: המאושרים ביותר הם מקבלי מדליית הזהב (ברור) אבל מיד אחריהם באים זוכי המדליה הארד.

זאת משום שהסיפור שהם מספרים לעצמם שונה – זוכה הכסף חושב שהפסיד את הזהב, בעוד זוכה הארד שמח שהצליח לעלות לפודיום בכלל. כלומר, אותן עובדות יכולות להפוך לסיפורים שונים עם זוויות ראייה שונות. וסטוריטלינג זה בעצם המיומנות לספר סיפורים אפקטיביים שמקדמים את מטרותינו.

אסנת עוברת על הרכיבים שהופכים סיפור לכזה שעובד:

  • ראשית, חשוב להיות מודעים למטרה. לבחור סיפור המתאים לאג’נדה שרוצים לקדם.
  • שנית, להכיר את ארגז הכלים לסיפור סיפורים טוב – למשל, בחירת מילים, תיאורים, שאלות רטוריות ועוד. כלים שיכוונו את המאזין כרצוננו.
  • שלישית, להתאים את הסיפור לקהל היעד. אי אפשר לספר לילדים כמו למבוגרים. יש למצוא את המכנה המשותף.
  • רביעית, לתרגל ולבדוק מה עובד ומה לא. סיפורנו ישתפר עם הניסיון.

יתרון נוסף לסטוריטלינג הוא שהוא יוצר קשר רגשי ואנושי, בניגוד לעובדות טכניות יבשות. אנחנו קונים סיפורים, לא מוצרים.

אסנת נותנת דוגמאות לשימוש בסטוריטלינג הן בקריירה, בשיווק עסק קטן והן בחיים אישיים. היא מעודדת אותנו לספר סיפורים אותנטיים מחיינו, וכך נמשוך אלינו את הקהל המתאים.

עם כלים אלה, כולנו יכולים להפוך לסטוריטלרים אפקטיביים ולהשפיע לטובה.

דרכים ליצירת קשר עם אסנת:

הספר –  “התחילו לספר!” עותק דיגיטלי ב”עברית”

האתר של אסנת

הספרים של אסנת באמזון העולמית

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן