בפרק הזה אני פוגש אדם יקר לליבי שגם השפיע רבות על הפודקאסט הזה – הדר גינדי, מייסד ומנכ”ל בית ההפקות Valuebell (ווליובל), והוא גם המפיק של הפודקאסט מיינדסט.
בפרק הזה גינדי מסביר מה קורה בעולם של יוצרי התוכן, החל מההגדרות היבשות, סטטיסטיקות מכל העולם והאופן שבו ניתן להרוויח מזה כסף. מה שמעניין במיוחד בפרק זו התפיסה של גינדי לגבי העתיד של התחום ומדוע הוא חושב שהעתיד הוא תוכן. אנחנו גם נשוחח על המסע העסקי שלו והחוויות שלו מיזמות בכלל ויזמות בתחום כלכלת המדיה והתוכן בפרט.
על מה שוחחנו?
3 מגמות מרכזיות בעולם יוצרי התוכן
ראשית, אנו עדים לדמוקרטיזציה והעצמה אישית של יוצרים עצמאיים אשר יכולים כיום להגיע ישישות לקהל עצום ללא תלות בגופי תקשורת מסורתיים.
שנית, במקביל אנו רואים שינוי עמוק בהרגלי צריכת התוכן, כאשר הקהל אימץ פלטפורמות חדשות כמו פודקאסטים ויוטיוב ונעשה פתוח יותר למקורות מגוונים.
שלישית, חל טשטוש בגבול שבין תוכן חובבני למקצועי, הודות לנגישות גוברת לטכנולוגיות הפקה איכותיות.
הזדמנויות עסקיות בעולם יוצרי התוכן
ראשית, קיימים מודלים עסקיים רבים שמאפשרים ליוצרי תוכן להתפרנס מהתוכן שלהם.
שנית, עם הבנה הולכת וגוברת את עוצמת ההשפעה של יוצרי תוכן, גם חברות מסחריות משקיעות תקציבים גדלים והולכים בשיווק באמצעות תוכן.
עולם יוצרי התוכן נמצא בנקודת צומת היסטורית, עם פוטנציאל עצום לצמיחה בשנים הקרובות.
המלצתי היא – התחילו כבר היום ליצור תוכן איכותי הנותן ערך אמיתי לקהל, ובנו בהדרגה את המותג והקהילה. הצלחה רבה!
הנה שאלות ונושאים שעלו בפרק:
- האם יצירת תוכן זה תחביב או מקצוע?
- האם כולנו למעשה הופכים להיות יוצרי תוכן במידה מסוימת?
- לאן אנחנו הולכים בתחום הזה בעתיד לדעתך?
- איך הופכים ליוצרי תוכן מקצועיים וממוקדים?
- מה המוטיבציה של גינדי כיזם בתחום התוכן?
- מה צריך כדי להצליח ולשגשג כיזם?
קצת על הדר:
הדר גינדי מפיק פודקאסטים מסוף שנת 2020. ווליובל, בית ההפקות ולייבל הפודקאסטים אותו הוא מנהל אחראי להפקתן של קרוב ל-20 תוכניות מעולמות תוכן מגוונים כמו יזמות, הייטק, קנאביס, קולינריה, התפתחות אישית, מוסיקה, אופנה ועוד…
גינדי מאמין שיוצרי התוכן העצמאים וערוצי הסטרימינג ימשיכו לצמוח כפי שעשו בצורה כל-כך משמעותית בשלוש השנים האחרונות, ואף הקים פודקאסט שעוזר ליוצרי תוכן עצמאיים לצמוח ולייעל את המנגנון העיסקי שלהם.
הפודקאסט “שעת יצירה” יעלה בקרוב בכל פלטפורמות הסטרימינג ויוטיוב.