כלים להצלחה וביצועי שיא מנווטת קרב על מטוס אף-15 עם נעה כפרי

850
0

מי זאת נועה ומה סיפרה לנו

בפרק הזה אני מארח את נעה כפרי: עד לא מזמן טסה כנווטת קרב על F-15i והיום מנהלת מוצר ב-Viz.ai ומאמנת טריאתלון. אם תמיד עניין אתכם איזה מיינדסט צריך בשביל לסיים קורס טיס הפרק הזה בשבילכם. אני מתכנן להיכנס לראש של נעה כדי לנסות להבין מה זה להגדרתה “אייר מיינדסט” ומהם הכלים המנטליים שהיא יישמה החל מגיבוש טיס ולאורך כל המסלול עד לקבלת כנפי טיס. אנחנו נדבר על נחישות והתמדה לאור קשיים ואתגרים בלתי פוסקים, נדבר על שילוב נשים בחיל האוויר ועל ההכנות של נעה לתחרות איירון-מן שאותה סיימה בהצלחה ממש עכשיו. אל תגידו לא אמרתי נעה מביאה המון טיפים לביצועי שיא תחת לחץ ולהצלחה כמו חלוקת קשב, ניהול זמן, התמודדות עם כשלונות, הצבת מטרות גדולות וחלוקתן למשימות קטנות ועוד אז תביאו דף ועט.

נועה היא אישה מרתקת שכבר בגיל צעיר מאוד הבינה שהיא לא מוכנה לוותר על אף אתגר. היא התגייסה לצה”ל ככתבת ולאחר מכן החליטה לנסות את מזלה ולעבור גיבוש לקורס טיס.

אף על פי שנועה מעולם לא טסה או הכירה את העולם הזה מקרוב, היא הבינה שהגיבוש והקורס יהוו אתגר מטורף עבורה אבל החליטה ללכת על זה בכל זאת. כפי שציפתה, קורס הטיס לא היה פשוט כלל וכלל. נועה נאלצה להתמודד עם קשיים רבים החל מטיסות המבחן המלחיצות וכלה במבחני הקבלה השונים למגמות השונות.

אבל נועה לא ויתרה והמשיכה לנסות שוב ושוב עד שהצליחה לעבור את המבחנים של מגמת נווטות הקרב והפכה לנווטת קרב מן המניין.

איך נועה הצליחה להתגבר על הקשיים

כפי שנועה מספרת, היא אימצה לעצמה מיינדסט מנצח שעזר לה להתגבר על כל המכשולים בדרך. בין היתר, נועה הסתמכה על העקרונות הבאים:

חלוקה למטרות קצרות טווח

במקום לחשוב על כל קורס הטיס בן 3 השנים, נועה התמקדה ביעדים קצרי טווח יותר כמו המבחן הבא או טיסת המבחן הקרובה. חלוקה לפרוסות קטנות יותר עזרה לה לא להיבהל מכל הדרך ארוכת הטווח.

ראיית כישלונות כהזדמנות ללמידה

כשנועה נכשלה במבחנים השונים כמו אלו של מגמת המסוקים או מטוסי הקרב, היא בחרה לראות בהם לא נקודת סיום אלא הזדמנות ללמוד ולנסות שוב בפעם הבאה. זו הייתה תפיסה מנצחת.

לעולם אל תוותרו

גם כשכמעט כל המחזור שלה השתחרר ונועה נותרה לבד בקורס, היא לא ויתרה והמשיכה להיאבק – עד שהפכה לנווטת קרב בסופו של דבר. נועה מתארת את התחושה כשל “יום אחרי יום” וכל יום מחדש צריך לבחור להישאר ולהמשיך בקורס.

התמקדות בכאן ועכשיו

בניגוד למבט ארוך טווח על כל התהליך עד הסוף שיכול להרתיע, נועה בחרה להתמקד ביום אחר יום ובמשימות המיידיות מולה. בכל בוקר היא בחרה להישאר בקורס במקום לחתום על ויתור וללכת הביתה. זו הייתה הדרך שלה להתגבר.

עם ראש בעננים ורגליים על הקרקע

מה שאני אוהב בסיפור של נועה זה שמצד אחד היא חולמת גדול ומאמינה שהיא מסוגלת וראויה לכל אתגר ומצד שני היא שמה דגש רב על חלוקה נכונה למטרות, ויתור על מה שלא בשליטתה והתמקדות ב”כאן ועכשיו”.

זו תפיסה מאוזנת להצלחה שמשלבת השראה וחלומות גדולים יחד עם רגליים איתנות על הקרקע בצורה של תכנון נכון, ארגון זמן נבון וביצוע מדויק של המשימות מול העיניים כאן ועכשיו.

האתגר הבא: איירון מן

סיפורה של נועה מלמד שהרפתקאות החיים שלה הן אינסופיות כמעט. אחרי שסיימה עם הצלחה את קורס הטיס והייתה נווטת קרב שנים רבות, היא המשיכה הלאה לאתגר גדול בהרבה:

טריאטלון איירון מן הכולל 3.8 ק”מ שחייה, 180 ק”מ רכיבה על אופניים ולקינוח… מרתון שלם של 42.2 ק”מ ריצה!!

זו תחרות שאפילו לשמוע עליה מבהיל, אבל נועה במנטליות שלה לקחה את זה בתור עוד אתגר שהיא בטוחה שתצליח להתגבר עליו.

ואכן, גם בתחרות זו נועה לא ויתרה עד שהצליחה להשלים את האיירון מן הראשון שלה לאחר מספר ניסיונות שנכשלו בגלל סיבות שונות.

זו דוגמה נוספת לכך שבמקום לתת לכישלונות להרתיע אותנו, עדיף לראות בהם שלבים בתהליך הלמידה שמובילים בסופו של דבר להצלחה אם ממשיכים לנסות.

תובנות וטיפים לכולנו

כולנו מתחזים לפעמים

נועה שיתפה גם שכאשר היא עברה לתחום ההייטק כמנהלת מוצר אחרי שנים רבות כל כך בחיל האוויר, היא חשה כמו מתחזה ושתכף כולם יגלו שהיא לא יודעת מה היא עושה.

זו תחושה שכיחה מאוד כשמגיעים לתחום חדש וצריך ללמוד הכל מאפס. אבל נועה לא אפשרה לזה לעצור אותה ומצאה דרכים לשכנע את עצמה שהיא כן מביאה ערך ייחודי עם ניסיונה ויכולותיה.

שאבו כוח מהניסיון שלכם

נועה למדה לכתוב לעצמה באופן מפורש מה הניסיון והיכולות שהיא כן מביאה, לשלוף דוגמאות מהעבר שמראות שהצליחה באתגרים דומים.

זה עזר לה להרגיש יותר בטוחה ביכולת שלה להצליח גם בתחום החדש בו היא לא מומחית.

העזו לנסות גם כשלא מוכנים לגמרי

נועה מדגישה שאף פעם לא הרגישה “מוכנה לגמרי” לאף אתגר שלקחה על עצמה – בין אם זה הקורסים השונים או התחרויות הספורטיביות.

אבל במקום לחכות שתרגיש מוכנה, היא בחרה פשוט לקפוץ ולנסות כל פעם מחדש. זו גישה מנצחת שעדיף לאמץ.

כולנו יכולים להתאים את זה לחיים שלנו

הדוגמאות של נועה הן אולי קיצוניות ויוצאות דופן אך לא לכולם יהיה כוח, זמן, כישרון או כל הנסיבות כדי לנסות להגיע להישגים דומים.

למרות זאת, כולנו בהחלט יכולים לאמץ את העקרונות והכלים שנועה שיתפה כדי להתקדם לעבר מטרותינו ולהתגבר על אתגרים בתחומי החיים שלנו – כמו לימודים, קריירה, בריאות, כסף ועוד.

סיכום

היה מאוד מעניין ומעצים לשמוע את סיפורה של נועה כפרי בפרק האחרון.

למדנו שהיא מתוכנתת לנצח ולא לוותר לעצמה בכלל אף פעם, גם כשהסיכויים לכאורה קלושים ביותר.

נועה שיתפה אותנו בכלים מעשיים שעזרו לה להתגבר על האתגרים המטורפים שלקחה על עצמה החל בקורס טיס, המשך בקרבה כטייסת וכלה באיירון מן.

אני מאמין שכולנו יכולים לאמץ כמה מהעקרונות הללו כדי לשפר את הסיכויים שלנו להגשים חלומות ולהצליח בדברים שחשובים לנו בחיים.

מקווה שנהנתם לקרוא! אל תשכחו להירשם לעדכונים כדי שלא תחמיצו פרקים נוספים עם תובנות והשראה 😎

עוד קצת על נעה במילים שלה:

מאז ומתמיד אהבתי לעשות המון דברים, ואם אפשר במקביל: 2 חוגים כל אחה”צ, צופים, חליל צד, נבחרת ישראל בכדוריד.

גדלתי קצת, אבל הקפדתי לחלק את הקשב שלי ולהתפקס עד הסוף – אבל לא רק בדבר אחד, אם אפשר.

כיום אני תל-אביבית, עובדת בסטארטאפ Viz.ai שמפתח אפליקציה שעוזרת לזרז את הטיפול בשבץ כ-Product Manager. במשך 12.5 שנים טסתי כנווטת קרב על מטוסי קרב שונים, ביניהם F-15I. מאז קורס הטיס השתתפתי במבצע “צוק איתן” ובפעילויות מבצעיות משמעותיות.

במקביל אני מאמנת טריאתלון בקבוצת MyWay. את הפרק הקלטנו 6 ימים לפני שהתחרתי בתחרות איש הברזל הראשונה שלי בתחרות איירונמן טאלין, אסטוניה.

חשוב לי שיותר נשים יעמדו על מגרש המסדרים ועל קו הזינוק של תחרויות הטריאתלון ואיש ברזל. אני כאן כדי להראות שזה אפשרי ולעזור לגברים ולנשים כאחד לחלום גבוה יותר.

איך ניתן למצוא את נעה:

www.noacafri.com – אתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן