איך באמת לדאוג לעצמנו וליצור שינוי בחיים עם יעל אליה

712
0

בפרק הזה אני מארח את יעל אליה, מאמנת אישית ומאמנת כושר, ואנחנו נדבר על יצירת שינוי בחיים דרך דאגה עצמית.

הסיפור האישי של יעל והמעבר שלה מחרדית לחילונית, שינוי של דימוי הגוף והמשקל ועוד שינויים רבים שחוותה הוביל אותה להבנה שכדי ליצור שינוי בחיים צריך ליצור שינוי במיינדסט ולהתחיל להיות קשובים לעצמנו ולדאוג לעצמנו.

הנה סיכום הנקודות המרכזיות שעלו בפרק:

אהבה עצמית ודאגה עצמית יעל מדגישה את הצורך לאהוב את עצמך ולדאוג לצרכיך כדי ליצור שינוי אמיתי. היא למדה להאזין לקול הפנימי שלה ולפעול למען מימוש עצמי.

שינוי זהות ואישיות יעל מסבירה שכדי לשנות את המציאות עלינו קודם להפוך לגרסה אחרת של עצמנו. היא עברה טרנספורמציה אישית ושינתה את אמונותיה, מחשבותיה והרגליה כדי לאפשר את השינוי.

מציאת ייעוד ושליחות יעל מדברת על החשיבות במציאת הייעוד והשליחות האישיים שלנו בחיים. היא מאמינה שכל אחד נולד עם מתנות וכישורים ייחודיים שעליו לממש ולתת לעולם.

ילדות חרדית סגורה יעל אליה גדלה במשפחה חרדית ספרדית בבני ברק. כבר מגיל צעיר, החלום הגדול שלה היה להתחתן עם בחור חרדי שלומד תורה ולגדל את הדור הבא. היא למדה במוסדות החינוך החרדיים ונישאה בגיל צעיר, אך הנישואים התפרקו כחודש לפני החתונה.

לאחר מכן היא למדה הוראה, אך המשיכה לחוות פער גדל והולך בין האמונות והמחשבות שלה לבין אורח החיים החרדי. היא החליטה לצאת בשאלה ולהאזין לקולה הפנימי – על אף הקושי וחוסר הוודאות שבכך.

טרנספורמציה מלאה

יעל ידעה שהיא רוצה ללכת עם האמת הפנימית שלה, גם אם זה אומר ניתוק מהקהילה והמסגרת המוכרות. היא הבינה שהמחיר יהיה גבוה, אך הרגישה שאין לה ברירה אם היא רוצה לחיות בשלום עם עצמה.

יציאה בשאלה היא למעשה תהליך של שינוי זהות. כאשר יעל יצאה מהחברה החרדית, היא נאלצה לרכוש מיומנויות חדשות ולסגל לעצמה מושגים והבנות חדשים על העולם.

יעל מספרת שזה לקח לה המון זמן להבין כמה פערים יש לה בתחומים רבים, החל ממיומנויות בין-אישיות ועד להבנת מושגי יסוד בתרבות ובחברה הכללית.

אך היא לא ויתרה והמשיכה לצמצם פערים אלה תוך כדי שהיא בונה את עצמה מחדש ומשנה לחלוטין את תפיסתה את המציאות.

אהבה עצמית כמפתח להצלחה

יעל מאמינה שהמפתח להצלחה אמיתית הוא אהבה עצמית ודאגה עצמית.

“אם אני דואגת למישהו, זאת אומרת שאני אוהבת אותו, ואם אני אוהבת מישהו, אני דואגת לו”

לדבריה, עלינו לדאוג לצרכינו השונים – הפיזיים, הנפשיים, הרגשיים והמנטליים. זוהי דאגה עצמית של ממש.

ואיך מגיעים לאהבה עצמית שכזו? יעל סבורה שהדרך עוברת בלמידה להקשיב לקול הפנימי שלנו, ולפעול בהתאם לצרכים הייחודים שלנו.

זו למעשה נקודת המפנה שחוותה במסע האישי שלה – כשהחליטה לשים את עצמה בראש סדר העדיפויות ולממש את החלומות שלה, על אף הקשיים והפחדים.

בניית קריירה ומימוש עצמי

לאחר תקופת מעבר ארוכה ומורכבת, יעל למדה תואר בכלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן. היא החלה לעסוק בתחום מערכות מידע עבור רשויות מקומיות.

יחד עם זאת, יעל הבינה שעל מנת לממש את מלוא הפוטנציאל שלה, היא צריכה “להתחבר לספורטאית שבפנים”. היא החלה בתהליך משמעותי של ירידה במשקל, שיפור הכושר ואימוץ אורח חיים בריא.

יעל מספרת על המסע המאתגר הזה בפירוט רב – החל מחוסר ההבנה של הסובבים אותה, דרך ההתלבטויות והפחדים הפנימיים ועד להצלחה עצומה בהשגת המטרות שהציבה לעצמה בתחום הפיזי והבריאותי.

כיום, יעל היא מאמנת כושר ומנטלית מוסמכת המלווה אנשים רבים בתהליכי התפתחות אישיים. בנוסף היא מפיקה פודקאסט משלה בשם “לנצח עם עצמי” ומרצה בפני קהלים על סיפורה המרתק והמוטיבציוני.

יעל מאמינה שהיא רק בתחילת הדרך, ושהחזון הגדול שלה יתממש בעתיד לכדי אימפריית אימון והעצמה שתשפיע על אלפים רבים נוספים.

סיכום

סיפורה של יעל אליה ממחיש בצורה מרשימה את הפוטנציאל הגלום בכל אדם לחולל שינוי דרמטי בחייו. היא הפכה מנערה חרדית סגורה למאמנת מנטלית ופיזית מובילה השואפת להגשים חזון גדול.

יעל לימדה את עצמה לאהוב ולדאוג לצרכיה, ללכת בעקבות הקול הפנימי שלה ולממש את הפוטנציאל האישי הייחודי שלה.

סיפורה מהווה השראה עבור כל מי שמחפש דרך להוביל שינוי משמעותי בחייו. נאחל ליעל המשך הצלחה רבה במימוש החזון ובהגשמת הייעוד!

לקישורים של יעל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן