מוחו של מנתח לב עם ד”ר עמי שינפלד

594
0

ד”ר עמי גילה את ייעודו לאחר שהתגנב לחדר ניתוח שאסור היה לו להיכנס בזמן שהיה בקורס חובשים.

היום, ד”ר עמי שינפלד הוא הוא מנתח לב בכיר בבית החולים שיבא, תל השומר, ומנהל מרפאת מחלות אבי העורקים החזי. לאחר שבפרק הקודם שוחחנו על ריצה יש לנו כאן הזדמנות נהדרת לשוחח עם מומחה בתחומי הבריאות והכושר והביצועים האישיים וגם רץ נלהב בעל ניסיון רב.

אחד הדברים שמאוד אהבתי בריאיון היה לשמוע ממנו על הקשר הישיר בין ריצה סדירה לשיפור בריאות הלב. בספר שכתב, “לרוץ מהלב”, ד”ר עמי שיינפלד מפרט באופן מדעי כמה מחקרים שהראו שרצים סדירים נמצאים בסיכון נמוך בהרבה ללקות במחלות לב. לדבריו, הריצה היא כלי מצוין לחיזוק שריר הלב ושיפור הכושר הגופני – שני גורמים קריטיים לשמירה על בריאות הלב.

בנוסף שוחחנו על הכשרתו המאומצת והמפרכת של המנתח, שנמשכת כמעט עשור וכוללת אלפי שעות של ניסיון מעשי לצד ליווי צמוד של מנתחים בכירים. ד”ר עמי שיינפלד תיאר כיצד הם לומדים לגבש סבלנות, התמדה, כושר ריכוז גבוה ויכולת קבלת החלטות מהירה תחת לחץ – מיומנויות קריטיות בתחום התובעני והאחראי הזה.

וכפי שציין, מנתח הלב חייב גם לטפח אמפתיה ודאגה כנה למטופליו, שכן הם מפקידים בידיו במובן מסוים את חייהם. לדעתי זו דוגמה מצוינת לשליחות אמיתית ומחויבות עמוקה למקצוע.

עם זאת, ד”ר עמי שיינפלד הדגיש שלצד ההתמסרות לעבודה התובענית, חיוני לשמור גם על איזון נכון עם המשפחה והחיים הפרטיים – וזה בהחלט אתגר לא פשוט.

בריאיון מרתק זה אנו נחשפים הן לחשיבותה הקריטית של אורח חיים בריא לשמירת בריאות הלב, והן לעולמו המורכב והתובעני של מנתח הלב הנדרש למיומנויות נפשיות ורגשיות גבוהות במיוחד כדי להציל חיים מדי יום. ראיון מפרה ומעורר השראה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן