למידה מתמדת ומיומנויות העתיד בארגונים עם רינתיה ברוכים לוין

533
0

איך ניתן ללמוד את מיומנויות העתיד?

כנסו למיינדסט של למידה תמידית! ואם להיות ספציפי, הכירו היטב מיומנויות העתיד שארגונים מנהלים עובדים ועסקים צריכים היום יותר מתמיד.

בפרק הזה אני מארח את רינתיה ברוכים לוין, מנכ”לית “לימי” ומנהלת קהילת למידה ארגונית. אנחנו מדברים על השינויים שעולם התעסוקה חווה בעשורים האחרונים ועל האצת השינויים האלו בתקופה האחרונה. אחד המאפיינים הבולטים של שינויים אלו זה המהירות בה אנו נדרשים ללמוד כישורים חדשים כדי להישאר רלוונטים ובעלי יתרון תחרותי.

בפרק דנו בנושא מרתק – כיצד לפתח את הגרסה הטובה ביותר של עצמנו ולמצות את הפוטנציאל האישי. הדגש היה על מיומנויות וכלים מעשיים שיכולים לסייע לנו בכך.

פתחנו בדיון על העובדה שאנו חיים כיום בעידן מאתגר – מצד אחד יש לנו גישה לכמויות עצומות של מידע ומשאבי למידה, אבל מנגד קשה מאוד לשמור על מיקוד וריכוז לאורך זמן. לכן, השאלה שניסינו לענות עליה היא –

איך בכל זאת אפשר להצליח ולפרוח במציאות הזו?

רינתיה הסבירה שהלמידה הפכה לצורך הישרדותי ולא רק לפריווילגיה – כלומר, מי שלא משקיע בלמידה מתמדת ושיפור המיומנויות שלו נמצא בסיכון תעסוקתי גבוה יותר מבעבר. המחקרים מראים שבעידן החדש, נדרשים מאיתנו יצירתיות, גמישות מחשבתית ובינה חברתית כדי לשרוד ולהצליח. לכן, כל אחד מאתנו – בין אם במישור האישי או המקצועי – חייב לתת את הדעת כיצד לפתח ולשפר מיומנויות אלו. אחרי שהגדרנו את האתגר, עברנו לחלקים המעשיים יותר –

איך בדיוק לומדים ומתרגלים יצירתיות, גמישות מחשבתית ובינה חברתית?

רינתיה הדגישה שהחשיבה המסורתית על למידה, כזו המתרחשת רק במסגרות פורמליות כמו בית ספר, היא מוטעית. למידה יכולה וצריכה להתרחש באופן מתמיד – גם באמצעות ניסיון והתנסות יומיומיים.

לכן, המפתח הוא לאתר הזדמנויות קטנות לאורך היום שבהן אפשר “לתרגל” מיומנויות אלו. הדגשנו את החשיבות שבכך שנשאל את עצמנו שאלות, נבחן את עצמנו תוך כדי פעולה, וננתח את החוויות והמחשבות שלנו. כל אלו הן דרכים מצוינות לפתח גמישות, יצירתיות ומודעות עצמית. בנוסף, המלצנו על כלים נוספים כמו קריאת מאמרים, האזנה לפודקאסטים, ניהול יומן ועוד.

סיכמנו בכך שפיתוח המיומנויות הללו הוא מסע ארוך, שדורש התמדה ומשמעת עצמית. יחד עם זאת, מדובר במסע מרתק שיכול לשנות לנו את החיים לטובה, הן במישור האישי והן במישור המקצועי. לכן שווה מאוד את ההשקעה!

אחד המסרים המרכזיים שהועלו הוא שלמידה היא תמידית. למידה, היא לא פריבילגיה או מותרות אלא יצר הישרדותי של עובדים השואפים להיות רלוונטיים, במקרה הפסימי, או להוביל את הארגון שלהם במקרה היותר אופטימי. במסגרת מחקר שביצעה עלו ממצאים המראים כי יש 3 מיומנויות שבלטו מעל ליתר כמיומנויות חשובות לעתיד: יצירתיות, גמישות מחשבתית ובינה חברתית. ניתן לקרוא על המיומנויות האלה עוד במאמר עליו אנחנו מדברים בפרק

במהלך הפרק אנחנו מפרקים את המיומנויות האלה כדי להבין מהן בדיוק ומה ארגונים, עובדים ומנהלים יכולים לעשות כדי להשתפר בהן. אנחנו גם מדברים וחופרים על מטה קוגניציה, ניהול אנרגיה, פייסבוק, למידה לאורך החיים, הצפת מידע והכי חשוב -פטרוזיליה.

עוד על רינתיה:

מנכ”לית ומייסדת לימי – בית מקצועי ללמידה בארגונים, מרצה בכירה בתחום, מנהלת את קהילת למידה ארגונית בפייסבוק, יועצת אסטרטגית ללמידה בארגונים, פודקאסטרית בפודקאסט פיצוחים, עוסקת בהדרכה ולמידה למעלה מ-20 שנה, לומדת נצחית ומאוהבת במקצוע הזה.

חוץ מכל זה… אמא לשלושה (+ אוגר), נשואה לאורי וממש (אבל ממש) אוהבת שוקולד.

איך למצוא את רינתיה?

אתר | בפייסבוק 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן