לפתוח את הצ’אקרות עם נטע דרוקמן

482
0

בפרק הזה אני מארח את נטע דרוקמן, מנחת מיינדפולנס ומורה ליוגה ואנאלפי ואנחנו נדבר על צ’קרות.

אנחנו ננסה להבין מהו המושג החמקמק הזה שמשפיע לנו על כל היבט בחיים.

הקשר המרתק בין גוף לנפש – כיצד מרכזי האנרגיה שלנו משפיעים על בריאות ואיזון רגשי

נטע תסביר בפרק:

  • מהן צ’אקרות?
  • היכן כל אחת ממוקמת, כיצד כל צ’אקרה משפיעה על הגוף, הנפש, הרווחה האישית וההגשמה העצמית שלנו
  • כיצד ניתן לאזן כל אחד מהצ’אקרות
  • כיצד נוכל לחיות באיזון והרמוניה גדולה יותר

מהם מרכזי אנרגיה ומה הקשר שלהם לבריאותנו?

ישנם מרכזי אנרגיה, המכונים צ’קרות, הפזורים בגופנו ומהווים צומתי מפתח לזרימת האנרגיה הפנימית. הצ’קרות ממוקמות בנקודות שונות לאורך עמוד השדרה, ולכל אחת מהן תפקיד אחר הקשור להיבט מסוים בתפקוד הגוף והנפש.

לדוגמה, הצ’קרה התחתונה אחראית על הקשר ליציבות ולביטחון העצמי, בעוד הצ’קרה העליונה ממוקמת בראש ואחראית על החיבור לעולם הרוחני.

מחקרים מראים כיום כי לצ’קרות השפעה ניכרת על בריאותנו הפיזית והנפשית. כאשר צ’קרה מסוימת אינה מאוזנת או חסומה, עלולים להופיע תסמינים גופניים או נפשיים הקשורים לאותו תחום שהיא אחראית עליו.

למשל, חסימה בצ’קרת הלב עלולה לגרום לבעיות במערכת העיכול ולקשיים רגשיים כמו דיכאון או חרדה. לעומת זאת, פתיחת החסימה ואיזון הצ’קרה יכולים להוביל לשיפור ניכר הן בתחושות הגופניות והן הנפשיות.

איך לאתר צ’קרה לא מאוזנת ומה לעשות בנידון

אז איך ניתן לאתר מתי צ’קרה מסוימת אצלנו אינה מאוזנת? הסימנים יכולים להיות גופניים, כמו כאבים עמומים באזור מסוים או בעיות עיכול חוזרות ונשנות. סימנים אחרים הם רגשיים – עצבנות, חרדה, עייפות כרונית, קושי במיקוד ועוד.

ברגע שזיהינו צ’קרה לא מאוזנת, הטיפול מתחיל בפתיחת החסימות בה תוך הזנת האנרגיה. קיימות טכניקות שונות להשגת מטרה זו, בהתאם למיקום הצ’קרה ולאופי חוסר האיזון שלה.

טכניקה אחת היא מדיטציה ממוקדת על הצ’קרה, שמטרתה לכוון את תשומת הלב פנימה ו”לנקות” את החסימות האנרגטיות. גם תרגולי נשימות, תנוחות יוגה, רפלקסולוגיה ועיסוי ממוקד יכולים לסייע באיזון הצ’קרות. בנוסף, לעיתים יש צורך בשינוי הרגלים או תפיסות מגבילות כדי למנוע את היווצרות החסימות מלכתחילה.

האיזון בצ’קרה מסוימת גם תלוי באיזון בצ’קרות אחרות. לכן חשוב לטפל בצ’קרות כמערכת משולבת, תוך התייחסות לקשרים ביניהן.

איך הצ’קרות קשורות לאיזון רגשי ומודעות עצמית

צ’קרות הן חלק בלתי נפרד מהנפש והגוף שלנו, ולכן טיפוח ואיזון שלהן הם תנאי הכרחי לבריאות גופנית ונפשית.

למשל, צ’קרת הלב אחראית על הפן הרגשי שלנו ועל אהבה עצמית בריאה. כאשר צ’קרה זו חסומה, אנו עלולים לחוש דיכאון, חרדה או קשיים בקבלה עצמית.

מנגד, כאשר צ’קרת הלב פתוחה ומאוזנת אנו חשים אהבה, שמחה וחמלה כלפי עצמנו וכלפי האחר. יש לנו יותר פניות מנטלית להקשיב לאחרים וגם לקול הפנימי שלנו.

צ’קרת הגרון אחראית על היכולת לבטא את עצמנו ועל החיבור בין החשיבה לדיבור. חסימה כאן יכולה לגרום לתסכול, לחוסר יכולת לממש רעיונות ושאיפות ואף לבעיות דיבור פיזיות.

איזון הצ’קרות מחבר אותנו למרכז – לתחושת האני האמיתי. הדבר מאפשר לנו לפתח מודעות עצמית גבוהה יותר, להכיר את עצמנו טוב יותר ולקבל החלטות המבוססות על צרכים וערכים פנימיים במקום על השפעות חיצוניות.

במילים אחרות, צ’קרות מאוזנות הן הבסיס לחיים שלמים ומאושרים יותר.

עוד על נטע דרוקמן:

מנחת סדנאות ומורה למיינדפולנס, אנאלפי, פסיכולוגיה ויוגה ובעיקר חוקרת אושר, וול ביינג, בריאות, התמודדות עם חרדה וקשיים ואת עולם הרוח. התזה שלי עוסקת באופן בו אופטימיות יכולה לשפר את איכות חיינו.

פרטי יצירת קשר עם נטע:

יוטיוב – https://www.youtube.com/channel/UCzmN-R-vHinF9Aj0egiOmtg

אפליקציה חינמית – https://insig.ht/yqwE5NyQnmb

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן