לחשוב עשיר עם עמית עשת

713
0

האם אתם חושבים כמו עשירים?

עמית עשת הגיע כדי לעשות סדר לגבי המיינדסט שכדאי לנו לפתח סביב כסף.

“בכל בוקר מתעוררת איילה באפריקה, יודעת שעליה לרוץ מהר יותר מהאריה המהיר ביותר אם ברצונה לשרוד. גם האריה מבין שעליו לזוז מהר יותר מהאיילה האיטית ביותר אם אינו רוצה למות מרעב. הם מפנימים שעם זריחת השמש הם חייבים לפעול על מנת להבטיח את הישרדותם.”

זוהי תפיסת האחריות – הכול תלוי בנו, ללא קשר להיותנו עשירים או עניים, פעלתנים או עצלנים. אין מי שיציל אותנו מלבד עצמנו. כשם שהאיילה והאריה נאלצים לדאוג לעצמם, עלינו לקחת אחריות אישית ולרכוש את הכישורים הדרושים כדי להצליח.

עמית מסביר שכסף הוא אמצעי המקל על החיים, ושכל אחד יכול להשיג יותר ממה שיש לו היום. הוא מציע לנהל משא ומתן עם הבנק שכן הבנק זקוק לנו כשם שאנחנו זקוקים לו.

עמית נותן דוגמאות קונקרטיות כיצד ליישם זאת באופן מעשי. למשל, הוא מספר שחסכון של 100 ש”ח לחודש יכול לצבור 24,000 ש”ח תוך 20 שנה עם ריבית דריבית. כמו כן הוא מתאר איך הצליח לחסוך 400 ש”ח ב-5 שניות בלבד על ידי פשוט בקשת הנחה בעת קנייה.

עמית גם נותן טיפים מעשיים לחיסכון והשקעות כגון איך לערוך תקציב ולזהות הזדמנויות לחסכון, טיפים להשקעות פיננסיות וניהול תיק ני”ע, ועצות שימושיות לניהול משא ומתן מול הבנק.

מעבר לטיפים המעשיים, הפרק גם עוסק בהיבטים פסיכולוגיים ורגשיים של הקשר שלנו לכסף. עמית ושלומי מנתחים לעומק מהי בדיוק מערכת היחסים בינינו לבין כסף ומדוע אנשים רבים מפחדים ממנו או מתקשים לדבר עליו. הם מסבירים גם את הקשר בין התפתחות אישית לבין תחושת שפע ומצב כלכלי – שהשפע הפנימי שאנו חווים משפיע הן על אושרנו והן על יכולתנו להשיג שפע חומרי.

בסיום אני מסכם שעלינו לקחת אחריות על המצב הכלכלי שלנו במקום להאשים אחרים. יש ביכולתנו לשנות את מצבנו אם רק נחליט לנקוט יוזמה ופעולה. ההצלחה שלנו תלויה במידה רבה במיינדסט ובאמונות שלנו לגבי המסוגלות שלנו להשיג שפע כלכלי. יחד, מתוך שיתוף ותמיכה, נוכל כולנו למצוא דרך לאושר ועושר.

אתר פיננסי כולל לינקים לפודקאסט כסף השקעות ומדריכים חינמיים 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן