מיינדסט, כסף ויזמות עם יובל סמט

769
0

בפרק הזה אירחתי את יובל סמט – יזם סדרתי, חובב התפתחות אישית, ומייסד-שותף ומנכ”ל סטארטאפ הפינטק RiseUp (רייזאפ), הפרק הזה עוסק במיינדסט של יזמים, והמאפיינים שלו.

שאלתי את יובל:

  1. האם להיות יזם זה עניין של מיינדסט?
  2. איך יודעים אם אתה יזם? מתי יובל הבין בעצמו שהוא יזם?
  3. עד כמה תחושת השליחות החברתית של יובל תרמה למוטיבציה שלו במישור היזמי?
  4. איך התפתחות אישית עזרה ליובל להיות יזם טוב יותר באופן כללי?
  5. אילו הרגלים יזם צריך לפתח כתנאי להצלחה?

הנה סיכום של מה שלמדתי מיובל בפרק:

בדיון מרתק זה, היזם הסידרתי יובל סמט מנתח מה נדרש כדי לטפח תפיסת עולם מעצימה כמנהיג וכסוכן שינוי.

מנהיגות: יובל מפרק את המרכיבים של מנהיגות בראות עיניו. אלו כוללים החזון מעורר ההשראה, נקיטת צעדים יומיומיים מצטברים, טיפוח קשרים אנושיים אותנטיים והיצמדות לערכי הליבה.

יובל גם מדגיש את חשיבות ההרמוניה בין העבודה לחיים, שמירה על חדות המחשבה באמצעות טיפול עצמי נאות, ומציאת כוח בקהילה בזמנים קשים. בסופו של דבר, הוא קורא להוביל מתוך לב ותכלית כדי ליצור את השינוי שברצוננו לראות בעולם.

אף שמכוון כלפי יזמים, ההבנות הנלמדות ניתנות ליישום על כל מי שמעוניין לשאת ולתמוך באחרים וליצור השפעה חיובית. אם אתם מחפשים לשדרג את תפיסת העולם שלכם ולפעול למען מטרה – שיחה זו בטוח תזרים בכם השראה.

חיזוק החוסן דרך עבודת צוות וקהילה כמנהיגים וכסוכני שינוי, אנו לעיתים מוצאים את עצמנו במצבי לחץ ואתגר. יובל מתאר כיצד “יש ימים שהם רולר קוסטר אמיתי של רגשות”. ברגעים כאלו, חשוב לפנות למעגל התמיכה שבנינו מראש ולחלוק עמם מן הלב.

קבלת הזדהות, תמיכה ועידוד מהסביבה, מסייעת לנו לצאת מהמיצר ולהתאושש במהירות . יובל מציין כי אחד הדברים החשובים ביותר הוא לדעת שיש איתנו אחרים באותה הסיטואציה. זה עוזר לנרמל ולהקל.

בנוסף, בראייה לטווח ארוך ובניית חוסן אישי גבוה יותר, יובל ממליץ לאמץ הרגלים בריאים כגון פעילות גופנית, תזונה נכונה ושינה מספקת. כל אלו תורמים ליכולת שלנו להיות ב”טופ הפרפורמנס” גם בתקופות מאתגרות.

עיצוב חזון מעורר השראה המושך אחרים כמנהיגים, אחת המשימות המשמעותיות שלנו היא עיצוב חזון בהיר ומעורר השראה שיוביל את הארגון או הקבוצה שלנו קדימה. יובל מספר שבחברת הסטארט-אפ Rise Up שהקים, החזון המרכזי הוא לאפשר לכל אדם לשפר את מצבו הכלכלי דרך כלים חכמים וידידותיים.

חזון ברור זה מושך אליו אנשים מכל קצוות הארץ ומרקעים שונים, החל מלקוחות וכלה בעובדים ושותפים עסקיים. התכלית המשותפת והרצון לקדם אימפקט חברתי חיובי יוצר תחושת שליחות ומחויבות גבוהה יותר בקרב הצוות.

על כן, כדי לגייס וללכד סביבנו אנשים איכותיים, עלינו “להעלות את המרג’ן” ולהציב חזון שאפתני השם לו למטרה להביא שיפור משמעותי בחייהם של אחרים.

יצירת איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים אחת ההבנות המרכזיות שעולות מהשיחה היא הצורך ביצירת איזון בריא בין העבודה לחיים האישיים.

יובל מספר שהיחסים הזוגיים והמשפחה מהווים עוגן ובסיס יציב וחיוני עבורו. לדבריו, ללא התמיכה והמחויבות של בת הזוג, קשה מאוד לשרוד ולהתמיד בעולם היזמות לאורך שנים.

בנוסף, יובל עושה הפרדה ברורה בין שעות העבודה לשעות הפנאי והמשפחה. הוא מקפיד להקדיש זמן איכות לילדיו ולבלות עמם, שכן הם סופגים ולומדים מהמודלינג שההורים מציגים.

על ידי כך שאנו מייצרים איזון נכון ובריאות נפשית טובה יותר, אנו הופכים למנהיגים אפקטיביים ומשפיעים יותר. כפי שאומר יובל “כמנהלי חברות גדולות וקטנות, אנחנו חייבים את היציבות והבסיס האיתן הזה כדי להצליח”.

השקעה בלמידה וצמיחה מתמדת אחת התובנות המעניינות היא הדגש על למידה והתפתחות מתמדת כמפתח להעצמה אישית והשגת הצלחה מקצועית.

עבור יובל, בכל שלב משמעותי בקריירה הוא הצליח לבצע קפיצת מדרגה הודות לכך שמצא “את המקור הנכון ללמוד ממנו, בדרך כלל מנטור או מנטורית, שעזרו לי לפתור בעיה”.

ההמלצה שלו ליזמים ומנהלים היא להשתלב ב”בית הספר הכי טוב” וללמוד ממומחים ואנשים מובילים בתחומם. בנוסף, להיעזר בקהילות ידע מקוונות כדי לרתום את כוח ההמונים ולראות כיצד אחרים מצליחים להתמודד עם אתגרים דומים.

לסיכום, הדגש על צמיחה אישית ולמידה לאורך החיים הוא מרכיב מפתח ביכולת שלנו להנהיג ולחולל שינוי לאורך זמן.

קצת על יובל ו-רייזאפ:

יובל הוא יזם טכנולוגי עם משימה חברתית עצומה – לעשות שינוי חיובי בעולם באמצעות ובעזרת הטכנולוגיה. לפחות 10 מיזמים שלו נפלו בדרך, עד שהקים עם אחיו חברה שהתעסקה בניהול סיכונים ומניעת הונאה. אחרי שהחברה שהקים נמכרה לענקית שבדית שמתעסקת במסחר אלקטרוני, למרות הנוחות של החיים בשבדיה, ולאחר שבילה כמה שנים טובות בתפקידי מפתח בשטקולוהום הוא הבין שהייעוד שלו הוא לשרת משימה חברתית ובניית סטארטפ שיעזור לעשות שינוי חברתי משמעות.

ואכן, לפני כ-4 שנים הקים יובל את רייזאפ יחד עם יפתח בר, תמרה הראל כהן וחנן רובין, כסטארטאפ עם חזון חברתי, המבקש להשתמש בכוחה של הטכנולוגיה כדי ליצור שינוי חברתי אמיתי בישראל.

לפניות ישירות ליובל:

Yuval@riseup.co.il

לאתר של רייזאפ:

https://www.riseup.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן