לרוץ לחיים בריאים ומאושרים עם ד”ר עמי שינפלד

656
0

“הריצה תמיד הייתה בשבילי קשה מנשוא, ניסיתי וניסיתי כל-כך הרבה פעמים, אבל זה לא הלך; מיד הייתי מתחיל להתנשם ולהתנשף… אני חושב שלא אגזים אם אומר שבחמש השנים האחרונות ניסיתי להתחיל לרוץ לפחות עשר פעמים”

ד”ר עמי שינפלד הוא הוא מנתח לב בכיר בבית החולים שיבא, תל השומר, ומנהל מרפאת מחלות אבי העורקים החזי.  בפרק הזה אני משוחח עם עמי על ספרו ‘לרוץ מהלב’ במטרה להעלות למודעות את היתרונות של ריצה וספורט אירובי בכלל, לתת טיפים למתחילים ולענות על שאלות.

עמי, שמעולם לא הצליח לרוץ יותר מ 800 מטרים בבת אחת, חווה תפנית חדה לפני כעשור כאשר שמע במקרה שיחה בין אחיו לבנו אביב, שבה המליץ הדוד לאביב להתחיל לרוץ כדי לשפר את הכושר. עמי, שתמיד חלם להיות רץ אך מעולם לא האמין ביכולתו, החליט לנסות את מזלו ולהצטרף לבנו הצעיר באימוני הריצה.

עמי, שקודם לכן ויתר מראש על האפשרות שיוכל אי פעם לרוץ מרחקים ארוכים, אימץ הגישה של “בבת אחת אי אפשר, ולכן נעשה זאת בהדרגה” והתחיל לבצע אימוני ריצה קצרים של שתי דקות עם הפסקות הליכה ביניהם.

תוך שבועות ספורים ותמיכה משפחתית, הצליח עמי להאריך בהדרגה את משכי הריצה עד שהגיע לריצה רצופה של 10 ק”מ – הישג מדהים עבורו שלא העז אפילו לחלום עליו בעבר.

סוד הצלחתו של עמי טמון בשילוב של סבלנות והתמדה, הצבת יעד בר השגה לטווח הקצר, ושימוש באביזרי עזר כמו שעון דופק ויומן ריצה שעזרו לעמי לעקוב אחר התקדמותו ולווסת נכון את העצימות והקצב.

בהמשך, גילה עמי כי השפעות הריצה חורגות הרבה מעבר לכושר הגופני: הריצה שיפרה משמעותית את מצב רוחו, עזרה לו להתמודד עם לחצים וקשיים בעבודה ובבית, ואף סייעה לו ליצור חברויות חדשות עם רצים אחרים שפגש בדרך .

עמי אף מספר על חברים רבים נוספים שהתחילו לרוץ כדי להתגבר על משברים שונים בבריאות, בנישואין או בעבודה. “הריצה היא כלי נהדר לפיתוח החוסן הנפשי” הוא אומר, “זה כוח שמאפשר לך להתמודד עם אתגרים בכל תחום”.

לסיכום, סיפורו המרתק והמעצים של עמי מהווה השראה לכל מי שמרגיש שאינו מסוגל להגשים את חלומו ומטרותיו.

עמי הוכיח שעם גישה נכונה של סבלנות והתמדה, ניתן להפוך כמעט כל מטרה לבת השגה. הריצה יכולה לשמש עבור כולנו מנוף לחיזוק הבריאות, הכושר והמסוגלות העצמית וליצירת קהילת תמיכה מגבשת.

אז אם שקלתם אי פעם להתחיל לרוץ אך ויתרתם מראש, הישמעו לעצתו של עמי: “אל תוותרו מראש. נעלו את הנעליים, צאו לדרך בצעדים קטנים, וההצלחה תגיע בבת אחת”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן