לצאת מהמטריקס ולהיכנס לגן עדן עם פריידי מרגלית

727
0

בפרק הזה אני מארח את פריידי מרגלית: המייסדת של מרחב מודעות, שיטת המטאיזם ומנחת התכנית שיחות בגן עדן יחד עם אלימור הניג. אם לומר את האמת, קצת קשה להסביר במילים את מה שפריידי דיברה עליו בפרק, אבל בגדול, שוחחנו על סיפור החיים המרתק של פריידי שהתחיל בבית חרדי, דיברנו על המטריקס – מה היא המטריקס ולמה היא משפיעה עלינו כל כך. דיברנו על התפיסה שגן עדן זה פה וכל מה שצריך זה רק למשוך חוט כדי ליצור מציאות חדשה ללא מאמץ. תבואו עם ראש פתוח ותנו למוח שלכם לעוף עם הפרק הזה.

המציאות שאנו חווים – האם היא אכן אמיתית?

פריידי מסבירה שישנה מציאות נוספת מעבר לזו הגלויה לעינינו – מציאות עמוקה ורוחנית יותר, המושפעת מתודעתנו. לפי תפיסה זו, יש בכוחנו להשפיע על “משיכת חוטים” ויצירת שינויים במציאות, דרך שינוי תודעתי פנימי.

מקורות השראה מגוונים ועשירים פריידי שואבת השראה ממגוון מקורות – חסידות, קבלה, פיזיקה קוונטית ועוד. היא מספרת על שורשיה בבית חרדי חסידי גור, וכיצד התובנות שלה נובעות למעשה מהוראת הבעל שם טוב ורעיונות מרכזיים בחסידות.

חסידות גור מדגישה את חשיבות השמחה וההנאה מפשטות החיים כדרך להתחבר לאלוהים. פריידי מסבירה שעבורה, “גן עדן זה כאן” – החוכמה היא לדעת לחיות טוב ובאושר כאן ועכשיו, בהווה, במקום לצפות לגאולה עתידית.

נקודה מעניינת היא שלמרות שמדובר ברעיונות רוחניים ותודעתיים עמוקים, הם ניתנים למדידה מדעית ואף ליישום מעשי. פריידי עורכת מחקרים קליניים עם חולי סרטן, בהם היא בודקת כיצד שינוי תודעתי יכול להשפיע על תוצאות בריאותיות.

מושג המטריקס

בהקשר התודעתי אחד המושגים המרכזיים שפריידי משתמשת בו הוא “מטריקס” – מושג שאול מהסרטים הידועים באותו השם. המטריקס מתאר את המציאות המוכרת והנראית לעין כאשליה, ומנגד ישנה המציאות האמיתית המסתתרת מאחורי הקלעים.

פריידי מסבירה שהמטריקס בהקשר התודעתי הוא למעשה הסימולציה או ההזיה שאנו חווים כמציאות יומיומית. לדוגמה, כשאדם חווה מחלה, זוגיות רעועה או מצוקה כלכלית – זוהי “המציאות” עבורו.

אולם לפי הגישה של פריידי, מאחורי מציאות זו מסתתרת התודעה שלנו, האחראית על יצירת אותן חוויות. על ידי שינוי התודעה, ניתן לשנות את “המטריקס” ולחוות מציאות שונה לחלוטין.

הבנה זו יכולה להיות משחררת מאוד מבחינה אישית. שכן היא מעבירה אלינו את הכוח לעצב מחדש את חיינו, במקום להישאר קורבנות של נסיבות חיצוניות כביכול.

יישום מעשי של שינוי תודעתי אך האם מדובר בתאוריה מופשטת בלבד? פריידי מציגה דוגמאות מהעולם האמיתי על האופן שבו ניתן ליישם את הרעיונות הללו בצורה מעשית.

למשל, היא מפרטת כיצד לימדה זאת לתלמידה, אשר הצליחה תוך זמן קצר למשוך לעצמה סכום של 70 אלף ש”ח לאחר שהייתה במינוס. זאת באמצעות הפנמה ותרגול של כלים תודעתיים ספציפיים. דוגמה נוספת היא כיצד פריידי עצמה האמינה בוודאות שתזכה במכרז מסוים, עוד לפני שזכתה בפועל כעבור חודשיים.

היא גם מציינת שקיימים לעיתים “גליצ’ים קטנים” בתהליך – כלומר, ייתכן פער בין מה שאנו מדמיינים לבין מה שלבסוף מתממש. אך גם מקרים אלו הם הזדמנות ללמוד ולהעמיק את ההבנה הפנימית.

סיכום ומסקנות הרעיונות והתובנות שפריידי מציגה בפרק עמוקים ומאתגרים. הם עשויים לערער הנחות יסוד בנוגע לטבע המציאות, ולכן דורשים גם פתיחות מצדנו כמאזינים. עם זאת, נראה שיש בהם פוטנציאל משמעותי – הן ככלי להתפתחות אישית ורוחנית, והן כדרך ליצור שינויים חיוביים קונקרטיים במציאות שלנו.

מומלץ להאזין לפרק בראש פתוח, תוך הקשבה ללב ולא רק להיגיון הטהור. אולי באמצעות מסע פנימי מעמיק יותר אל עבר ההבנות שפריידי מציעה, נוכל למצות טוב יותר את הפוטנציאל הגלום בהן עבורנו. שכן בסופו של דבר, כדבריה, “המטריקס” שאנו חווים הוא פרי תודעתנו בלבד.

קצת על פריידי:

פריידי מרגלית היא מייסדת שיטת המטאיזם וקהילת מרחב מודעות.

היא גדלה בבית חרדי בירושלים, במשפחה מחבקת בחסידות גור. עסקה ביזמות נדל”ן בחו”ל, התנהלה בהצלחה בעולם החומרי והארצי, חיה חיים מלאים ומרגשים.

מותו של אחיה הקטן, חיים אל-עזר, בגיל 14, באמצע החיים, היה לאירוע מכונן שתפס אותה לא מוכנה, היווה נקודת מפנה משמעותית לגילויים העתידים להפוך את חייה.

בעקבות מותו של חיים, פריידי יצאה לחקור את עולם התודעה. מהר מאד גילתה תשובות, ברורות וסדורות, אשר לימים גובשו לשיטת לתפישת ה”מטאיזם™”, דרך מתקדמת לחקור וללמוד את התודעה, להתנהל נכון ויעיל יותר במשחק החיים.

לאתר מרחב מודעות 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן