להיות גם וגם לחיים של הגשמה ומימוש עם שירה קינן

831
0

שאלה: מה תרצו להיות כשתגדלו?

אם בחרתם רק דבר אחד – הפרק הזה בשבילכם!

אם בחרתם כמה דברים – הפרק הזה בשבילכם!

בפרק הזה אני מארח את שירה קינן, מאמנת ויועצת עסקית וגם וגמית גאה. בשונה מתפיסות שאולי גדלנו עליהן, אנחנו לא ממש חייבים לבחור להיות או לעסוק בדבר אחד בלבד. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בונים מספר ערוצי עשייה ופרנסה כדי לתת ביטוי לכל החוזקות והתשוקות שלהם – האנשים האלה נקראים אנשי הגם וגם ושירה תדבר עליהם בפרק. מה זה בכלל אומר להיות גם וגם, מהם הקשיים שלהם והשלבים בדרך להיות גם וגם וכמובן איך נראים עסקים של אנשי גם וגם.

מימוש עצמי: מסעם של “אנשי הגם-וגם”

האם תהיתם מה מניע אותנו לפעולה בחיים? מהם הכוחות הפנימיים המעצבים את בחירותינו ואת דרכנו בעולם? בפרק מיוחד זה אני משוחח עם המאמנת והיועצת העסקית שירה קינן על התהליך המורכב אותו עוברים “אנשי הגם-וגם” בדרך למימוש עצמי.

מי הם “אנשי הגם-וגם”? “אנשי הגם-וגם” הם אנשים עם אישיות מורכבת ורב-גונית. הם חשים בתוכם דחף עז להוציא החוצה ולתת ביטוי בחייהם למגוון רחב של תחומי עניין, כישרונות ותשוקות.

בניגוד לאנשים שבוחרים להתמקצע ו”להתמחות” בתחום אחד, אנשי הגם-וגם שואפים לממש ולשלב בין מספר רב יותר של תחומים ועיסוקים בחייהם.

גם-וגם כבר לא חולשה

בעבר, ריבוי תחומי עניין ועיסוקים נתפס כחוסר יציבות או חוסר מקצועיות. כיום המציאות שונה לחלוטין. שירה מסבירה כי דווקא יכולתם של אנשי הגם-וגם לנוע בין תחומים ועולמות תוכן שונים היא יתרון משמעותי, ולא חיסרון.

למה “גם-וגם” הוא יתרון היום?

יש מספר סיבות מרכזיות לכך שגישת ה”גם-וגם” מתאימה יותר למציאות של המאה ה-21:

גמישות והסתגלות – העולם משתנה במהירות מטורפת. אנשים שיודעים לנוע בין תחומים ולרכוש מיומנויות חדשות הם בעלי יתרון תחרותי גדול יותר.

יצירתיות – אנשי הגם-וגם מפגינים חשיבה “מחוץ לקופסא” ויכולת לראות דברים מזוויות שונות. הם יוצרים אינטגרציה בין רעיונות מעולמות תוכן שונים.

מוטיבציה גבוהה – העיסוק במגוון רחב של נושאים שאנשי הגם-וגם אוהבים ומתעניינים בהם, מזין את המוטיבציה הפנימית שלהם ומוביל לביצועים גבוהים יותר.

רשת קשרים רחבה – לאנשים הפועלים בממשק שבין תחומים שונים יש רשת קשרים מגוונת וייחודית המקנה להם יתרון.

הקושי שבבחירה

ובכל זאת, הדרך למימוש עצמי אינה קלה עבור רבים מאנשי הגם-וגם. הבחירה לממש את הפוטנציאל והכישרונות הטמונים בהם, ו”לצאת מהמסגרת” כרוכה בהתמודדות עם קשיים וחסמים פנימיים רבים.

פחדים ואמונות מגבילות

אנשי הגם-וגם סובלים פעמים רבות מפחדים ואמונות שגויות המונעות מהם לממש את הפוטנציאל הגלום בהם. הם חוששים שמא ייחשבו כחסרי מקצועיות או כ”חובבנים” אם יעסקו במספר תחומים. הם פוחדים שיוותרו מאחור ו”יישארו באמצע” לעומת עמיתיהם שבחרו להתמקצע בתחום אחד.

שירה מסבירה כי פחדים אלו נובעים מהשקפת עולם מיושנת שרווחה בעבר וכבר אינה רלוונטית למציאות הנוכחית. היא מזמינה את המאזינים לאמץ פרספקטיבה חדשה המכירה ביתרונות שבגישת הגם-וגם.

לחצים חברתיים

מעבר לפחדים ולאמונות הפנימיות, אנשי הגם-וגם חשופים גם ללחצים חברתיים מהסביבה. הם מוצאים עצמם נשאלים שוב ושוב “מה אתה עושה בחיים?” – שאלה שקשה להם לענות עליה בקלות.

שירה מזכירה כי חשוב לא להיתפס ללחץ חברתי זה ולא “לבקש רשות” מהסביבה להיות גם-וגם. ההחלטה הסופית נתונה בידינו בלבד.

צעדים מעשיים למימוש החלום

אם הדברים דיברו אל ליבכם ואתם מרגישים דחף פנימי לממש צדדים נוספים באישיותכם, מה עליכם לעשות בפועל? שירה מציעה מספר צעדים מעשיים:

חקר פנימי – הקדישו זמן להתבוננות פנימית עמוקה ונסו לזהות מהם התחומים, הכישרונות והתשוקות המרכיבים את נשמתכם. חפשו “רמזים” ועדויות מהעבר לגבי נטיות טבעיות וכישרונות שהפגנתם כבר בילדות.

פריצת גבולות – הכירו בכך שה”תוויות” וההגדרות המקצועיות שהוצמדו לכם אינן מגבילות את יכולתכם להיות יותר מזה. אתם לא מוגבלים לקריירה או תחום עיסוק אחד.

מציאת פלטפורמה – חשבו על דרך יצירתית לשלב ולתת ביטוי הוליסטי לצדדים השונים שבכם – למשל באמצעות יצירת עסק, קהילה או פלטפורמה מקוונת המשלבת בין התחומים.

קבלה עצמית – פתחו את הלב ואמצו באומץ את ריבוי הפנים, הנטיות והכישרונות שלכם. זכרו שגם-וגם הוא יתרון ולא חיסרון. אין צורך “להתנצל” על כך שאתם טובים או עוסקים במגוון דברים.

סיכום ומסרים עיקריים

לסיכום, אנשי הגם-וגם הם חלוצי העתיד. יכולתם לנוע בגמישות בין עולמות תוכן, רעיונות ומיומנויות שונים מקנה להם יתרון משמעותי במציאות המשתנה במהירות של המאה ה-21.

עם זאת, כדי לממש את הפוטנציאל הגלום בהם, על אנשי הגם-וגם להתגבר על מכשולים פנימיים וחיצוניים רבים. עליהם לקבל את עצמם כפי שהם ולא להיכנע ללחצים חברתיים לבחור “מסלול אחד בלבד”.

שירה מעודדת אתכם ללכת בעקבות ליבכם ולתת ביטוי מלא ואותנטי לכל מה שאתם. החיים קצרים מכדי להשאיר חלומות במגירה!

עוד על שירה:

אני גם וגמית, אדריכלית בדימוס, יזמית בתחום האופנה ובכובע העיקרי שלי אני מאמנת ויועצת עסקית, מלווה יזמים ויזמיות (בעיקר) בתהליכי פיתוח עסקי והתפתחות ובנייה של עסק שיושב על כל החוזקות, החלומות והרצונות שלהם בתוך עולם עסקי החדש.

בוגרת שני תארים מהפקולטה לאדריכלות במילנו, איטליה, בעלת עסק משפחתי בתחום האופנה כבר 14 שנה, מאמנת ויועצת עסקית, אמא במשרה מלאה, מקימת ״קהילת אנשי הגם וגם״, וגם וגמית גאה.

מגדירה את עצמי כ״אדריכלית עסקית״ מתוך תפיסה שבה העסק שלנו נולד לשרת את מי שאנחנו כאדם בכל הרבדים שלנו, הפיזי, מנטאלי, הרוחני, והנפשי.

עסק שנבנה מתוך מודעות ובחירה על כל הגם וגם שאנחנו משרת את ההתפתחות שלנו ואת יכולת ההשפעה שלנו בעולם והוא גם תואם את הערכים שלנו ואת ההגדרה שלנו להצלחה.

חוקרת את העולם החדש, בעיקר העסקי, היזמי והחינוכי ותלמידה נלהבת של בית הספר של החיים.

איך ניתן ליצור קשר עם שירה?

האתר של שירה:

https://www.shirakenan.com/

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן