האם אתם באזור הגאונות שלכם עם דנה רגב

699
0

בפרק הזה אני מארח את דנה רגב, מאמנת אישית עסקית ושיווקית ומנחת הפודקאסט הנפלא, מעלה בטוב. אם אי פעם תהיתם האם הזמן שלכם הולך למקום הנכון, לאזור שבו הגאונות שלכם והתרומה שלכם לעולם נפגשים – הפרק הזה בשבילכם. דנה תסביר מהם ארבעת האזורים שכולנו נמצאים בהם וכיצד נוכל לשים לב אם אנחנו לא בכיוון הנכון ולכוון את עצמנו לחיים יותר… גאוניים.

הנה שאלות שעלו בפרק:

  • מהו מסע הגיבור ואיך מתכוננים אליו?
  • מהו איזור הגאונות?
  • מהם הסימנים לכך שאנחנו לא פועלים באזור הגאונות שלנו?
  • מהן האסטרטגיות שמונעות מאיתנו להבליח לאזור הגאונות שלנו?
  • איך אני מתחקה אחר התפקיד/ שליחות / גאונות שלי?

עוד מתוך הפרק:

השיחה שלנו עוסקת ברעיון של “אזור הגאונות” – המקום בו הכישרון הטבעי שלנו נפגש עם התשוקה הפנימית שלנו. כאשר אדם פועל ב”אזור הגאונות” שלו, הוא חש סיפוק והנאה פנימיים גדולים, ויכול לתרום ולהשפיע טוב יותר על הסובבים אותו.

דנה מסבירה ש”אזור הגאונות” הוא מושג גמיש ורחב יותר ממושג ה”ייעוד“. ישנם כלים שונים שאפשר להשתמש בהם כדי לאתר היכן נמצא “אזור הגאונות” שלנו – למשל, לבדוק מתי בחיים חשנו גאווה עצמית רבה וסיפוק פנימי.

אנחנו גם מדגישים ש”אזור הגאונות” איננו מקום סטטי אלא משהו משתנה ומתפתח. יש בחירה מתמדת באיזה “אזור” נבחר לפעול – האם בכיוון של הגשמת הפוטנציאל שלנו או בכיוון אחר.

דנה גם מספרת על האתגר של חיים בעולם תחרותי המושתת על היררכיות והשוואות, בעוד שרעיון “אזור הגאונות” מניח שוויון בסיסי וייחודיות של כל אדם. היא מציינת שעדיין המוח האנושי “מותאם” לחשוב במונחים של השוואה ותחרות.

אני מספר שגילה את המושג לראשונה כשדנה סיפרה עליו, ומאז אני תופס את עשיית הפודקאסט כחלק משמעותי ב”אזור הגאונות” שלי. שזהו מקום בו הוא מרגיש סיפוק ותרומה לאחרים.

עוד על אזור הגאונות

הרעיון של “אזור גאונות” פותח על ידי הפסיכולוג ד”ר גיא הנדריקס, כחלק מתאוריית ההגשמה העצמית שלו. לפי הנדריקס, לכל אדם יש “אזור גאונות” – תחום שבו הוא מביא לידי ביטוי את מלוא הפוטנציאל והכישרון הייחודי שלו.

אזור הגאונות מוגדר כמפגש בין שלושה מעגלים: הכישורים והיכולות הטבעיות של האדם, מה שהוא אוהב ונהנה לעשות, והדרך שבה הוא יכול לתרום ולהועיל לאחרים. הרעיון הוא שכאשר אנו פועלים בתחומים שנמצאים בחיתוך של שלושת המעגלים האלה, אנו מרגישים מאושרים ומסופקים יותר, ויכולים למצות את הפוטנציאל שלנו.

יתרונותיו של רעיון “אזור הגאונות” הם:

  • הוא נותן השראה – מעודד כל אדם לחפש ולמצוא את התחום הייחודי בו יוכל לבטא את כישרונותיו
  • הוא מאפשר גמישות והתפתחות – “אזור הגאונות” יכול להשתנות עם הזמן בהתאם לניסיון שאנו רוכשים ולמה שמעניין אותנו
  • הוא קורא למצות את הפוטנציאל שלנו ולא להסתפק בפחות
  • הוא מדגיש את הקשר לאחרים ואת היכולת לתרום – ולא רק מימוש עצמי אישי

כיצד ניתן לאתר היכן נמצא “אזור הגאונות”? הנדריקס מציע מספר דרכים:

  • לבדוק היכן חשנו גאווה עצמית וסיפוק פנימי גדול במיוחד במהלך חיינו
  • לנתח מול מי אנו חשים קנאה בונה (שמעידה על כמיהה פנימית)
  • לזהות פערים בין מה שאנו עושים לבין מה שבאמת מעניין אותנו
  • לחשוב מה אנו מתלבטים לגביו או מהייסר אותנו מבחינה רוחנית

הוא גם מציע לערוך רשימה של רגעי שיא בחיים – רגעים בהם חשנו הכי מאושרים, מסופקים או שבהם תרמנו או יצרנו משהו משמעותי. ניתוח רשימה זו יכול ללמד רבות על תחומי העניין והכישרון שלנו.

עם זאת, חשוב לזכור שגם אם איתרנו את “אזור הגאונות” שלנו, עדיין נתקל באתגרים וקשיים – אך הם ירגישו שונים. נרגיש מחוברים יותר לעשייה שלנו ונזכה לסיפוק רב יותר גם כשהדרך קשה. המפתח הוא לא לוותר ולהתמיד לפעול ככל שניתן בכיוון ההגשמה העצמית שלנו.

לאתר של דנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן