אתה האחד עם דורון ליבשטיין

739
0

בפרק הזה אירחתי את דורון ליבשטיין, בעלים של האקדמיה לחיים – המנטור של המנטורים. דיברנו על מה זה אומר “להיות האחד”, כיצד לקחת אחריות מלאה על חיינו ולחיות חיים של משמעות. דורון סיפר על המסע האישי שלו לגילוי האחדות הפנימית וכיצד הוא מלמד אחרים למצוא אותה גם כן. עוד דיברנו על הקשר בין הרוח לחומר ואיך לייצר שפע רוחני וחומרי גם יחד. פרק מרתק ומעצים המזמין אותנו לקחת אחריות ולממש את הפוטנציאל האמיתי שלנו.

הפרק בהרחבה

לקיחת אחריות אישית לחיים מלאי משמעות

דורון מציג טכניקות מעשיות כיצד להתמודד עם אתגרים בתחומים השונים של חיינו כמו זוגיות, הורות, בריאות, כסף וקריירה ולצמוח מהם באמצעות הבנת משמעותם.

הפיכת “מה קרה לי” ל”מה זה קרה עבורי”

אחת הנקודות המפתח שדורון מדגיש היא ההבנה כי כל מה שקורה לנו בחיים – קורה עבורנו, ולא לנו.

במקום לשאול “למה זה קרה לי” ולאמץ תפיסת קורבן, עלינו לשאול “איך מה שקרה הוא עבורי” – כלומר, מהי המשמעות והלקח שאני יכול להפיק מכך.

דורון מספר כי המשפט “הכל קורה עבורך, לא לך” ששמע מביירון קייטי שינה את חייו ומאז הוא לעולם לא מרגיש קורבן אלא לוקח אחריות ומחפש את ההזדמנות בכל דבר שקורה.

מקורבן ליוצר המציאות שלנו

על ידי אימוץ הגישה כי “הכל קורה עבורי”, אנו הופכים מקורבנות ליוצרים של המציאות שלנו, אומר דורון.

אנחנו מפסיקים להאשים אחרים, נסיבות או מזל והופכים לשחקנים הראשיים במחזה החיים שלנו.

זוהי תפיסה מעצימה המעניקה לנו שליטה ויכולת השפעה על הדברים שקורים לנו.

בעלות ואחריות אישית

לקיחת אחריות אישית מלאה על כל היבט בחיינו היא נדבך מפתח בתהליך זה.

דורון מדגיש כי כאשר אנחנו בעלים של מה שמתרחש בחיינו – הן ההצלחות והן הכישלונות – אנחנו מפתחים יכולת שליטה גבוהה יותר, ופחות נתונים לגחמות הגורל.

אינטגרציה של כל חלקי הנפש

דורון מציג מודל ייחודי שפיתח ובו כל חלקי הנפש שלנו – הפחדים, הרגשות והמחשבות – פועלים יחד להשגת מטרה אחת: טובתנו והצלחתנו כבן אדם שלם.

במקום לראות בפחדים ובקולות הפנימיים כוחות הפועלים נגדנו, הוא מציע להבין שבסופו של דבר כולם באים לעזור ולתמוך בנו.

על ידי אינטגרציה ושיתוף פעולה בין כל הקולות הפנימיים, נוכל להגיע לרמה הגבוהה ביותר של אחדות פנימית ומיצוי הפוטנציאל שלנו.

נוכחות ומיקוד ברגע הזה

נקודה נוספת חשובה שדורון מדגיש היא החשיבות בלהיות נוכחים ברגע הזה ולא להיות שקועים בדאגות העתיד או בסיפורי העבר.

רק כאשר אנו ממוקדים לחלוטין בהווה, אנו יכולים לקבל החלטות נכונות ולנצל את ההזדמנויות הנקרות בדרכנו.

על פי דורון, חיי נוכחות הם גם המפתח ליצירתית ופרודוקטיביות גבוהה יותר משום שהם מאפשרים לנו להתמקד בעשייה של מעט דברים חשובים, באופן מיטבי.

מקורבן ליוצר בעל משמעות

המהלך מקורבן ליוצר הוא הזדמנות נהדרת למצוא משמעות עמוקה יותר לחיינו, אומר דורון.

באמצעות בירור מהי התרומה הייחודית שלנו לעולם, השליחות או הייעוד שאנו חשים קריאה פנימית לממש – אנו הופכים שותפים פעילים ביצירת המציאות לכיוון חיובי ובניית עתיד טוב יותר לנו ולסביבתנו.

סיכום

בפרק מרתק ומעצים זה, דורון לבשטיין מציע לנו לאמץ תפיסת עולם הרואה בכל אחד מאיתנו את היוצר והאחראי על חייו.

באמצעות טכניקות של אינטגרציה פנימית, נוכחות ברגע וחיפוש משמעות – אנו יכולים לפתח יכולות התמודדות גבוהות עם אתגרי החיים ואף להפיק מהם צמיחה אישית.

ההזמנה היא לעבור ממצב של קורבנות הנסיבות לכאלה שיוצרים במו ידם את המציאות סביבם בהתבסס על ערכים, יעוד ומטרות חיוביים.

עוד על דורון

בגיל 26 הוא כיהן כמנהל חטיבת השיווק במיקרוסופט ישראל. בגיל 30 הקים ומינכ”ל את MSN ישראל. בגיל 33 נחטף לתפקיד בכיר במיקרוסופט אירופה, כמנהל פריון עבודה עסקי, מהלך שדווח בהרחבה בישראל, כיוון ששיפור תפוקות העובדים הוגדר על ידי מיקרוסופט העולמית כאחד מהתחומים האסטרטגיים ביותר שלה. הוא עבר ללונדון,  וניהל ארבע חטיבות ו-4,000 עובדים.

היום דורון מוביל את מהפכת ה Wellbeing, שמירה על רגיעה והחוסן הנפשי, הוא הביא את המנטורים המובילים בעולם לישראל – דיפאק צ׳ופרה, רובין שארמה, ביירון קייטי ואקהרט טולה ומרצה בהתחלה חדשה, המרכז לקבלה והול סנטר בסנטה מוניקה.

לאתר של דורון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן