איך לגלות את הכח הפנימי שלנו וליצור מציאות חדשה עם לילך סיגן

710
0

מי אנחנו באמת והאם מחשבה יוצרת מציאות?

בפרק הזה פגשתי את לילך סיגן. סופרת, מרצה ועיתונאית כדי לשוחח על הדרך שבה ניתן לגלות את הכח הפנימי שלנו וליצור מציאות חדשה.

האם תהיתם פעם מי אתם באמת מעבר לתפקידים החברתיים שאתם ממלאים כהורים, בני זוג, עובדים וכו’?

האם חשתם פעם תחושת ריקנות עמוקה למרות שכביכול יש לכם הכל?

אולי יש בתוככם קול פנימי הקורא למשהו אחר, משהו בעל משמעות עמוקה יותר?

בשיחה המרתקת והמעצימה בפרק עם הסופרת והעיתונאית לילך סגן, היא חושפת תובנות מרתקות מתוך המחקר הפסיכולוגי שעשתה לספרה “כפיות”. ניגע בשאלות כגון:

  • מהם מקורות הכוח הפנימיים האמיתיים שלנו?
  • כיצד לזהות את ה”קול האותנטי” הפנימי שלנו?
  • איך יוצרים “זהות מזויפת” ומרגישים חוסר סיפוק עמוק?
  • מהי “תחושת הזרימה” כשאנו באלמנט שלנו?
  • מה הקשיים והאתגרים בדרך למימוש עצמי?

תהליך התגבשות האישיות סביב “מקורות כוח”

על פי לילך, האישיות שלנו מתחילה להתגבש עוד מגיל צעיר מאוד סביב מה שהיא מכנה “מקורות כוח” – כישורים, נטיות ותחומי עניין. החל מגיל הגן אנו לומדים מה אנו טובים בו ומה אנו אוהבים לעשות, ובהדרגה בונים את זהותנו סביב אותם “מקורות כוח”.

הבעיה היא שפעמים רבות, הסביבה – ההורים, בית הספר, החברה – מכתיבה לנו כיוון התפתחותי מסוים שאינו בהכרח מתאים או נכון עבורנו. כך אנו “מאבדים” במידת מה את הקשר לאותם כישורים ותחומי עניין פנימיים.

מהי “זהות מזויפת”?

כאשר יש פער גדול מדי בין מי שאנחנו באמת פנימה לבין מי שהסביבה “דורשת” מאיתנו להיות, נוצר מה שנקרא “זהות מזויפת”. אנו מרגישים תסכול, דיכאון ותחושת חוסר משמעות – למרות שכאילו יש לנו הכל מבחינה חיצונית.

על פי לילך, המפתח הוא ללמוד לשאול את השאלות הנכונות על עצמנו ולזהות מחדש את אותם “מקורות כוח” שאבדנו בדרך.

“יש לנו כל כך הרבה שכבות, כל כך הרבה רעש, ואנחנו כבר לא שומעים את זה.”

עלינו “להיזכר מי אנחנו” – לחשוף מתחת לשכבות את הפאזל השלם הקיים כבר בתוכנו.

איך נדע שאנו חיים את חיינו האמיתיים?

איך נבחין בכך שאנו אכן מממשים את מקורות הכוח הייחודיים לנו וחיים על פי ייעודנו? לילך מסבירה שהסימן לכך הוא בדרך כלל תחושה פנימית – של סיפוק, משמעות ו”זרימה”. כאשר אנו עוסקים בפעילות המחברת אותנו לייעוד שלנו, אנו חווים מצב מודעות מיוחד שהיא מכנה “ללכת לאיבוד בזרימת העשייה”.

“העולם מסביב מפסיק להתקיים… הדברים מבחוץ פשוט מפסיקים להתקיים”

זוהי אותה תחושת “פלואו” עילאית שחווים אמנים או אנשים העוסקים בפעילות יצירתית האהובה עליהם. הם כה שקועים ומרוכזים בעשייה, עד כי הזמן והמרחב מאבדים ממשמעותם.

הקשיים והאתגרים בדרך

עם זאת, לילך מדגישה שתהליך גילוי העצמי אינו קל או פשוט. הוא דורש אומץ רב, התמודדות עם ספקות ופחדים והסכמה לשינויים מתמידים בזהותנו לאורך הדרך.

אנו זקוקים ל”גמישות מחשבתית” כדי להשתחרר מתפיסות ואמונות נוקשות אודות עצמנו שהן כבר לא רלוונטיות. עלינו לקבל את העובדה שה”כוח הייחודי” שבנו הוא דינמי ומשתנה עם הניסיון וההתפתחות שלנו כבני אדם.

“צריך לנסות ולמצוא את הדרך לממש את הייעוד בתוך מסגרת החיים עצמם על קשייהם ומורכבויותיהם”

בנוסף, עלינו להימנע מ”פנטזיות הוליוודיות” לגבי גילוי הייעוד. אין מדובר בתהליך קסום שפתאום יפתור את כל הבעיות שלנו. אלא במסע ארוך של למידה, התפתחות וצמיחה, שבו נתקל גם באכזבות, כישלונות וקשיים לצד ההצלחות וההארות.

עלינו לשאוף לאיזון בריא בין שאיפות גבוהות ובין מציאות מורכבת. לחיות במתח יצירתי בין החזון העתידי לבין ההווה, תוך ניסיון מתמיד לממש ולו במעט את אותו חזון בעשייה היומיומית.

סיכום

תהליך גילוי העצמי ומימוש הייעוד האישי הוא מסע רב-שנים, הכרוך בעליות ומורדות רבים. בדרך ניאלץ להתמודד עם פחדים, ספקות וקשיים מנטליים ורגשיים רבים.

אך כשנזכה לאותם רגעי חיבור עם הכוחות הפנימיים הייחודיים לנו ונרגיש תחושת “זרימה” עם העשייה שלנו – נדע בלב שהמסע שווה את המאמץ.

קצת על לילך:

לילך למדה כלכלה ומנהל עסקים, עבדה לא מעט שנים בפרסום ושיווק, אבל תמיד חלמתה לכתוב. בסוף אזרה אומץ, הפכה לעיתונאית וסופרת, ו״כפיות״ הוא ספרה הרביעי, וגם זה שבו היא הכי גאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן