חודש: יוני 2019

מוח ורגשות – ד”ר נועה אלבלדה – פרק 21

האם הרגש הוא בגוף או במוח? איך מודדים רגשות ולמה בכלל צריך אותם? ד"ר נועה אלבלדה, חוקרת מוח ממרכז סגול למוח ותודעה תענה על שאלות אלו ועוד.

תזונה ופרודוקטיביות – הדס מדר – פרק 20

איך הריכוז שלכם בבוקר? קשה לכם לעבוד אחרי ארוחת צהריים? האם השינה שלכם איכותית? הדס מדר, יועצת ומאמנת לשינוי דפוסי אכילה וחשיבה הגיעה כדי לדבר על הקשר בין תזונה ופרודוקטיביות. אנחנו נדבר על החשוד המיידי – סוכר: למה הוא בעייתי, עד כמה הוא יכול להשפיע על הריכוז שלנו ומעודד את המחלות הקשות ביותר בעולם המערבי – נסו את אתגר 21 הימים ללא סוכר. אנחנו נדבר על איך לפתוח את הבוקר נכון, מה ואיך מומלץ לאכול צהריים כשאתם בעבודה ומה לא כדאי לעשות לפני השינה. הדס גם מסבירה למה הגוף כועס עלינו כשאנחנו אוכלים מול המחשב והטלפון ולא מקדישים תשומת לב לאוכל ולאכילה. תקשיבו לפרק הזה אם אתם רוצים יותר אנרגיה ביום יום ולצאת לפנסיה בריאותית טובה בהמשך החיים.

קצת על הדס:

הדס מדר היא יועצת לשינוי דפוסי אכילה וחשיבה. הדס מאמינה שאין תשובה אחת נכונה באוכל, יש מזונות שהן בריאות לאדם אחד ורעל לאדם השני. היא מעודדת ומאמנת את היכולת לאכול אינטואיטיבית, לאכול ממקום של מודעות שמציבה גבולות בכמות באוכל, בגודל של האוכל . הדס עושה שילוב בין החלק המדעי של תזונה: עובדות על אוכל מבחינת ערך גליקמי, ויטמינים מינרלים. וגם החלק החשיבתי, הפרקטי, היום יומי והכוונה היא שצריך ללמוד לא רק מה לאכול , כמה לאכול ואיך לאכול. את כל זה היא מלמדת בתהליך פרטני ואישי ולמעשה מביאה את המטופל לזהות תזונתית חדשה שמתאימה למצבים המשתנים של החיים.

כשמגדירים דפוסי אכילה למעשה מגדירים סטנדרטים. כשאני אוכל בריא והכוונה היא לאכול אנרגטי יש בנו יותר אנרגיה, כלומר, שאני בוחר להטיב עם עצמי יש הצלחה גבוהה יותר של בחירות נכונות באוכל.

לאתר של הדס  לפייסבוק של הדס

סיכום הטיפים מהפרק:

  • צמצמו בהדרגה את כמות הסוכר המעובד שאתם צורכים במזון ובשתייה שלכם
  • שתו מים בבוקר לפני הקפה – מומלץ עם לימון
  • אל תגיעו רעבים לארוחת צהריים
  • השתדלו לפנות זמן ותשומת לאוכל ולאכילה עמצה בזמן הארוחות שלכם – אל תאכלו מול המחשב, הגוף לא אוהב את זה.
  • צמצמו את כמות הפחמימות שלכם בצהריים לשליש מכלל הצלחת ודאגו שלפחות שליש יהיה ירקות.
  • שומן איכותי כמו אבוקדו, שמן זית, שמן קוקוס ושומשום תורמים לתזונה מלאה ומאוזנת
  • הפסיקו לאכול כ2-3 שעות לפני זמן השינה
  • הגוף כל הזמן מדבר – תקשיבו

אתגר 21 יום ללא סוכר:

סוכר הוא רוצח שקט. אנו צורכים סוכר כמעט בכל דבר והתוצאה אין אנרגיה, יש עייפות, הזדקנות מוגברת וחוסר באיזון מערכות הגוף. באתגר גמילה מסוכר חייב להקפיד על חלבונים. הם משביעים מתפרקים באיטיות בזרם הדם , שומנים בריאים על מנת לתרום לתחושת שובע ולספיגה של ויטמיני ADEK (ויטמינים מסיסים בשומן). שלבו לימון במים/ בסלטים/ באוכל שלכם ירקות ירוקים. ירקות אלו חשובים לאזן בסיסיות לצד חומציות כמו בשר אדום. אל תגיעו רעבים לאף ארוחה כל מנת ליצר איזון ברמות הסוכר – חשוב לאכול כל 3 שעות. שלבו 1-2 מנות פרי ליום כמו תפוח/ אגס / בננה ושלבו עם הפרי חלבון או שומן אגוזים או יוגורט על מנת לתרום לספיגת הסוכר ולתחושת השובע. הקפידו על שעות שינה מינימום 6 – 8 שעות יאזן הורמונים שמווסתים רמות קורטיזול ועוד. הקפידו על שתייה בשילוב לימון/ פלח מלפפון לשטוף את הגוף מבפנים. חשוב להגדיר שלא אוכלים אוכל שמיוצר במפעלים כגון פריכיות , קרקרים יש בזה לא מעט סוכר ונתרן.

נהלו יומן אכילה שבועי:

  1. חשוב ליצור מעקב ממש כמו בחשבון הבנק שלכם – את כל ההכנסות וההוצאות. כמו עם כסף, אנחנו לא זוכרים על מה בזבזנו. כך עם אוכל כאשר לא מנהלים מעקב אנו מתפזרים וזה מוביל לאכילה לא מסודרת, עלייה ברמות הסוכר ואחוזי השומן בגוף. אני ממליצה לצלם ארוחה לפני שאוכלים ולשמור בתיקיה במחשב או בטלפון.
  2. נהלו טבלת תכנון במחשב שכוללת את מה שאתם מתכננים לאכול השבוע.
  3. תכתבו בסוף היום את הדוח היומי – עצרו רגע לתת דין וחשבון איך התנהגתם לגוף שלכם במהלך היום וכל תוכלו להיות מודעים באיזון וויסות ביום שאחרי.

 

פרודוקטיביות בעולם דיגיטלי – תומי בראב מסביר איך להיות על אנושיים – פרק 19

חושבים שאין לכם מספיק זמן? תחשבו שוב! תומי בראב, יזם, מומחה שיווק וטכנולוגיה הגיע כדי להסביר איך ניתן לרתום את הטכנולוגיה לטובתנו ולהפוך לעל אנושיים. הוא מסביר עד כמה חשוב לא לקבל את הגדרות היצרן של כל פריט או תוכנה ולבצע אופטימיזציה לצרכים שלנו. תומי לימד אותי מה מרכיב מיינדסט של פרודוקטיביות דיגיטלית ובפרק אנחנו מדברים על פוקוס, ניהול נכון של לוח שנה דיגיטליֿ, אוטומציה וגם על הדרך שבה הוא מבצע אופטימיזציה, אפילו לשינה של התינוק שלו