בפרק הזה אני מארח את אליאב אללוף – מומחה לשיווק וסטוריטלינג.
הנושא שדיברנו עליו היה “איך להיות פלסטלינה בעולם של ברגים” – כלומר, איך אנשים יצירתיים ורבי-כישרונות יכולים לממש את הפוטנציאל שלהם בעולם שלעיתים נראה קשיח ולא גמיש.
אליאב הסביר שיש נטייה של ארגונים ומנהלים לראות את העובדים כמו “ברגים במכונה” – כלומר תפקידים צרים ומוגדרים היטב. זה נוח למנהלים כי הם יכולים “להבריג” ו”להחליף” עובדים בקלות. אבל זה לא מתאים לאנשים יצירתיים ובעלי כישרונות רבים, שאליאב מכנה “פלסטלינה” – הם רוצים לבטא את עצמם בדרכים מגוונות.
אז מה הפתרון? איך מציגים את עצמנו כ”פלסטלינה” בצורה הטובה ביותר?
אליאב חושף כמה טכניקות מעניינות:
הפוך חסרונות ליתרונות
למשל, אם אתה מרגיש שאתה מדי תרחן, אתה יכול לומר “אני מאוד מתמקד בפרטים וסוגר כל קצה”. במקום המילה השלילית “תרחן”, תאר באופן חיובי מה התועלת שיכולה לצמוח מזה.
הצג קודם את השלילי ורק אז את היתרון
אם תגלה קודם חסרון ורק אז תספר על היתרון, האדם שמולך כבר יהיה במגננה נמוכה יותר וייטה לשמוע את החלק החיובי.
ספר סיפור אישי ואותנטי
אל תנסה להציג את עצמך כמושלם. ספר על האתגרים הייחודיים שלך בצורה כנה. הראה שאתה מודע לחסרונות שלך אבל מצליח להפוך אותם ליתרונות בדרך יצירתית.
אחת הדוגמאות המעניינות שאליאב נתן הייתה מעולם הקולנוע וסרטי המאפיה:
בסרט “הסנדק”, מרלון ברנדו מגלם את דמות ראש המאפיה שמנסה להימנע ככל האפשר מפעילות פלילית. הוא מוצג כדמות חיובית יחסית, למרות שהוא עומד בראש ארגון פשע.
כך גם חברות גדולות כמו אפל ונייקי – הן לא בהכרח טובות או מוסריות, אבל הן יודעות ליצור מיתוג חיובי סביב הפעילות שלהן.
זו דוגמה מצוינת לכוח של סיפור ושיווק נכון. המסר של אליאב היה – גם אתם יכולים ללמוד מזה כיצד לספר את הסיפור שלכם בצורה משכנעת יותר.
** נקודות נוספות למחשבה: **
- רוב האנשים לא עוצרים לחשוב באמת מה מתאים להם מבחינת קריירה ואורח חיים. הם פשוט הולכים בתלם.
- כדי להגשים את הפוטנציאל שלנו, חשוב קודם כל להכיר היטב את עצמנו, את המוטיבציות שלנו ואת מערכת האמונות שלנו.
- מציאת הדרך הנכונה עבורנו היא תהליך של ניסוי וטעייה. אסור לחשוש מכישלון או מלנסות כיוונים חדשים.
אז מה דעתכם? האם דבריו של אליאב מדברים אליכם? באילו דרכים יצירתיות אתם יכולים להציג את עצמכם באור חדש?
קצת על אליאב:
אליאב, איש פלסטלינה בעולם של ברגים, הוא מומחה לשיווק ולסטוריטלינג, מרצה בינלאומי, סופר ויועץ שליווה למעלה מ-100 מותגים מובילים בארץ ובחו”ל, לרבות טבולה, ישראכרט, אל על, אלקטריאון, החברה המרכזית (קוקה קולה), זארה, קניוני עופר, סטימצקי ועוד.
לשעבר שותף-מייסד בקרן הון הסיכון הבינלאומית FOLLOW[the]SEED, שותף-מייסד ומנכ”ל רהב מדיה. מילא תפקידי שיווק בקומברס ואקסיס מובייל.
לשעבר המנהל המקצועי לקורס סטוריטלינג מעשי של תכנית להכשרת מנהלים שבאוניברסיטת רייכמן, וכיום מלמד סטוריטלינג בתכנית ה MBA של מכללת פרס ברחובות.
בעבר, שימש ככתב שוק ההון בגלובס.
שלושת ספריו יצאו בהוצאת אוריון ונמכרים בכל חנויות הספרים המובילות.