שדרגו את הסקס והמיניות שלכם עם שלי ורוד

698
0

האם מיניות קשורה למיינדסט שלנו?

הרבה זמן תהיתי אם ואיך לעשות פרק על מיניות. ניסיתי להימנע מזה בכל מיני טוענות שזה לא ממש קשור לפודקאסט, אבל בתכלס, זה סופר קשור. כשחיי המין שלנו טובים כל איכות החיים שלנו משתפרת. ובמה עוסק הפודקאסט הזה בדיוק אם לא בשיפור איכות החיים.

מה שבאמת קרה זה שניסיתי להימנע מזה כי חששתי שיביך אותי לעשות פרק על מיניות, במיוחד אם אשתף בעצמי. אבל פה גם נפלה ההבנה שהגיע הזמן לשנות את זה. אותה מבוכה או חוסר נוחות היא גם מה שגורמת להרבה אנשים לא לעשות שינוי בחיי המין שלהם ולהסתפק בהרבה פחות ממה שהם יכולים לחוות. כי זה מביך לדבר על זה וזה שם אותנו במקום מאד אישי ומאד פגיע.

זה לא צריך להיות ככה.

ולכבוד זה, הזמנתי לשיחה את שלי ורוד, מטפלת מינית מוסמכת ע״י האגודה הישראלית לטיפול מיני והאגודה האירופאית לבריאות מינית, ודיברנו על הנושאים הבאים:

  1. הקשר בין מיינדסט למיניות
  2. קל לנו לדבר על התפתחות אישית בכל כך הרבה תחומים – ומשום מה, מיניות היא לא תמיד אחד מהם – למה זה המצב?
  3. מהם האתגרים שיש לאנשים עם מיניות?
  4. על מה רוב האנשים לא מדברים עם אחרים?
  5. האם קורה ששני הצדדים בזוגיות עם מיניות לא מספקת משלימים עם זה שזו איכות החיים המינית שלהם ו”זה מה יש”?
    1. איך משנים את האמונה ש”זה מה שיש” ומתחילים לפתח אמונה שאפשר להינות הרבה יותר
  6. מה ניתן לעשות כדי לשפר את איכות החיים המינית שלנו?

סיכום הפרק בהרחבה:

אחד האתגרים השכיחים ביותר עימם מתמודדים זוגות במערכות יחסים לטווח ארוך הוא דעיכה הדרגתית בתשוקה ובעניין המיני. התופעה כה נפוצה, עד כי רבים מאמינים בטעות שמדובר בתהליך בלתי נמנע.

אבל האמת היא שאיבוד הקסם והסקרנות בחדר המיטות אינם גזירה משמיים. ישנן דרכים רבות לשמר את להבת התשוקה – ואפילו להגביר אותה משמעותית – לאורך עשרות שנים של זוגיות.

סיבות נפוצות לדעיכת העניין המיני

קודם כל, חשוב להבין מהן הסיבות העיקריות מאחורי התופעה של דעיכה בחשק המיני בקשרים ארוכי טווח.

לפי מחקרים עדכניים, בין הגורמים השכיחים ביותר ניתן למנות:

  • שגרה והיעדר מתח מיני – ככל שהזוגיות מתבססת ונהיית מוכרת ויציבה יותר, פוחת בהדרגה גם גורם המתח והסקרנות. אנחנו הופכים למנומנמים ופחות נלהבים.
  • עייפות ולחצים – חיי המעשה העמוסים עלולים להותיר אותנו תשושים מכדי להקדיש אנרגיה ותשומת לב למיניות.
  • חוסר תקשורת פתוחה – לעיתים קרובות, בני הזוג אינם משתפים אחד את השני בצרכים המיניים והפנטזיות שלהם. חוסר הפתיחות יוצר תסכול ומרחיק.
  • פערים ברמת החשק – פעמים רבות קיימים הבדלים ניכרים בין גברים לנשים במידת החשק הטבעי, מה שיוצר תחושת דחייה וניכור.

אובדן התשוקה = אובדן האושר

אז למה כל כך חשוב לטפל ולשמר את העניין המיני לאורך זמן? מעבר להנאה הפיזית הגלויה, למיניות בריאה יש השפעות עצומות על שביעות הרצון מהקשר ועל האושר הזוגי בכללותו.

זוגות המקיימים יחסי מין בתדירות גבוהה יותר נוטים לדווח על רמות גבוהות יותר של אושר, הערכה עצמית, ותחושת קרבה ואינטימיות. לעומתם, זוגות עם חיי מין דלילים או רדומים חווים לעיתים קרובות תסכול, כעסים, ואף משברים המאיימים על המשך קיום הזוגיות.

אין זה מקרה שהסיבה השכיחה ביותר לגירושין היא “חילוקי דעות בלתי ניתנים לגישור”. במקרים רבים, הבעיה האמיתית המסתתרת מאחורי הקלעים היא חוסר סיפוק מיני מתמשך.

7 דרכים מעשיות להצית מחדש את להבת התשוקה

אז מה לעשות כדי למנוע את דעיכת העניין המיני, ואף לטפח ולהעצים אותו במרוצת השנים?

הפתרונות אינם סותרים הגיון בריא או דורשים מאמצים עילאיים. פשוט עלינו לאמץ כמה הרגלים בריאים שיסייעו לנו לשמור על הניצוץ שבינינו:

1. יצירת זמן איכות לשניים

הקפד על פגישות רומנטיות קבועות עם בן/בת הזוג שלך, בין אם מדובר בארוחת ערב אינטימית או טיול משותף בסוף השבוע. נוכחות פיזית ושיחות מחבקות הן המפתח לקירוב לבבות.

2. מגע וחיבוקים ללא ציפיות

אל תשמרו את המגעים הישירים אך ורק לקראת האקט המיני עצמו. חבקו, נשקו ולטפו אחד את השני באופן תכוף וספונטני לאורך היום. הדבר מייצר תחושת קירבה ואינטימיות הכרחית לשמירה על עניין מיני.

3. דיבור פתוח על הנעשה במיטה

אל תהססו לשתף את בן/בת הזוג בפנטזיות וברצונות המיניים שלכם. הדבר יאפשר לכם להתאים טוב יותר זה לזה ולגרום לשני הצדדים להרגיש מסופקים ומאושרים יותר.

4. העזה על גיוון ויציאה משגרה

אחת הסיבות העיקריות לירידה בעניין היא שגרה וחזרתיות. כדי למנוע זאת, שברו באופן תדיר את הרוטינה ע”י ניסיונות והתנסויות חדשות. אל תפחדו “לצאת מהקופסא” ולנסות דברים שונים ומעניינים.

5. מתנות ומחוות קטנות

הפתעו מדי פעם את בן/בת הזוג במתנה קטנה אך מחמיאה – בין אם מדובר בפרחים, בקבוק יין אהוב או פריט לבוש מושך. מחוות ספונטניות מסוג זה מעידות על עניין ומחממות את הלבבות.

6. שמירה על כושר גופני

כדאי להקפיד על אורח חיים בריא ופעיל הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה. הדבר יסייע לשמור על משקל תקין, אנרגיות גבוהות ומצב רוח טוב – תנאים הכרחיים לתשוקה מינית.

7. יציאה מאזור הנוחות

לבסוף, חשוב לזכור שהמאמץ העיקרי צריך לבוא מאיתנו. על מנת להצית ולהפעים מחדש את בן/בת הזוג, עלינו “לצאת מהקופסא” ולהפתיע ביוזמות שאינן שגרתיות עבורנו. יצירתיות היא מפתח חשוב ביותר להצלחה.

פעולה יזומה, מחויבות ונכונות להשקיע במיניות הן הדרך היחידה לשמור על סקרנות ולהבות תשוקה לאורך שנים רבות. הזנחת התחום תוביל בהכרח לכיבוי איטי אך בטוח של הלהבה שביניכם. אל תאפשרו זאת! שמרו על הניצוץ – ותמשיכו ליהנות מאושר, סיפוק וקרבה עמוקים כפי שחלמתם עליהם בראשית הדרך.

לאינסטגרם של שלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן