מיינדסט, אמבטיות קרח ונשימות בשיטת ווים הוף עם פרנסיס קרבצ’וק

1021
0

מה אם הייתי אומר לכם שתרגול של שיטת נשימות ייחודית וטבילה במי קרח יכולה לתת לכם כוחות על?!

איזה כוחות על אתם שואלים? אז ככה:

  • פיתוח חוסן מנטלי ומיינדסט חזק
  • הגברת יכולת הריכוז ובהירות מחשבתית
  • יצירתיות
  • שיפור איכות השינה, הבריאות הכללית ומערכת החיסון שלנו
  • שיפור וייצוב של המצב הרגשי שלנו

בפרק הזה בפרק של היום אני מארח את פרנסיס קרבצ’וק – מדריך של שיטת וים הוף, מורה ליוגה ומטפל ביוגה שיקומית ובכלים נוספים. אנחנו דיברנו על שיטת ווים הוף ואני ניסיתי להבין כיצד ניתן לשדרג את הגוף, מערכת החיסון, את המיינדסט ואת המצב המנטלי שלנו באמצעות תרגילי נשימות וחשיפה לקור ואמבטיית קרח. פרנסיס מסביר בפרק על השיטה וגם על המדע ועל הביולוגיה שמאחוריה. אנחנו גם נשתף גם בחוויה שלי מהסדנא אצל פרנסיס.

אשתף אתכם ב-3 הזוויות המרכזיות של שיטת ווים הוף המתוארות בהרחבה בפרק:

אימוני הנשימה

הכוללים חילופי נשימה מואצים בין היפרוונטילציה לעצירות נשימה, אשר יוצרים שינויים משמעותיים ברמות החמצון בדם, בפעילות מערכת העצבים ואף משרים תחושת אופוריה ורוגע עמוק. הנשימות גורמות לשינוי ברמת החלבונים האנטי והפרו-דלקתיים בדם, וכך מסייעות בוויסות תגובות חיסוניות ודלקתיות בגוף.

אימון מנטלי

בעיקר באמצעות מדיטציה ותרגולי יוגה, המגבירים את המודעות העצמית, הקשב והיכולת להתמקד ולווסת מצבי רוח. האימון המנטלי מאפשר להישאר רגועים וממוקדים גם במצבי לחץ, ולהתגבר על אתגרים פיזיים ונפשיים.

חשיפה מבוקרת לקור

באמצעים כגון אמבטיות קרח או מקלחות קרות, הגורמת לגוף לפתח מנגנוני הסתגלות ועמידות לטמפרטורות נמוכות. כתוצאה מכך משתפרת זרימת הדם, עולה רמת כדוריות הדם הלבנות ומתחזקת המערכת החיסונית.

פרנסיס מספר על חווייתו האישית בלמידת השיטה, וכיצד סייעה לו להתגבר על מצבי חרדה ודיכאון שחווה. דרך אימון יומי של נשימות, מדיטציה וחשיפה לקור הצליח פרנסיס לחזק את חוסנו הנפשי ואף השתחרר מתלות בסמים. הוא מתאר כיצד רכש יכולת לעבור במהירות ממצב של דחק למצב של רוגע ואיזון פנימי.

אך פרנסיס לא הסתפק בשיפור אישי, אלא נשבע להפיץ את הידע והכלים שרכש כדי לסייע לאנשים רבים נוספים לשפר את איכות חייהם. הוא מרגיש שליחות וייעוד להנגיש שיטה זו בקרב כמה שיותר בני אדם בישראל, שכן ראה במו עיניו את מגוון ההשפעות החיוביות שיש לה.

על כן, בשנים האחרונות פרנסיס עורך סדנאות, הרצאות וקורסים ללימוד שיטת נשימות וחשיפה לקור של ווימב הוף. בסדנאות מתנסים המשתתפים באופן חווייתי בטכניקות, חווים על בשרם את ההשפעות המידיות ולומדים כיצד ליישמן באורח החיים. כך נבנה חוסן נפשי וגופני ומתאפשר איזון רגשי טוב יותר.

השאיפה היא שכל אדם יוכל לבצע בקלות ובאופן עצמאי את תרגילי הנשימה והחשיפה לקור, מבלי להזדקק להנחיה של מדריך. פרנסיס ממליץ להתחיל בחשיפות מבוקרות לקור, כגון מקלחת קרה במשך דקה-דקתיים בסוף המקלחת היומית.

זוהי דרך יעילה לאתגר את אזור הנוחות שלנו בהדרגה, ללמוד לקבל את תחושת הקור הבלתי נעימה במקום להימנע ממנה, ובכך “לחסן” את עצמנו מפני קשיים ומצוקות נפשיות עתידיות. שיטת ווימב הוף, בפשטותה המרתקת, מציעה דרך ייחודית לטפח כוחות נפש ולהגשים חיים מלאי משמעות וסיפוק.

ניכר כי פרנסיס הצליח באמצעות התמדה, התלהבות ומסירות אין קץ להביא שיטה מהפכנית זו לידיעת קהל רחב בארץ. יחד עם הפצת המודעות ליתרונותיה, הוא מעניק לאנשים כלים מעשיים “לצאת לדרך” ולשנות באופן עמוק את חייהם. נותר רק לאחל לפרנסיס המשך הצלחה במלאכת הקודש, ולכל מי שקורא שורות אלה – להיפתח בלב פתוח לאפשרות לטרנספורמציה אישית שתאפשר חיים בריאים ומאושרים יותר.

עוד שאלות שנענות במהלך הפרק

  • מה שאלתי את פרנסיס בפרק?
  • למה? למה בכלל החלטת שאתה רוצה לעשות את זה? מאיפה זה התחיל?
  • איך זה קשור למיינדסט, להתפתחות אישית ולחוסן?
  • מי זה ווים הוף?
  • איזה הישגים מדעיים ושיאי עולם קשורים אליו?
  • מהם מרכיבי השיטה?
  • איזה יתרונות יש לטכניקות הנשימה של השיטה?
  • מה קורה לגוף בזמן הנשימות האלה?
  • למה מומלץ לחשוף את הגוף לקור?
  • איך המיינדסט מושפע מכל זה?

קצת על פרנסיס:

פרנסיס קראבצ’וק , מדריך של שיטת וים הוף, מורה ליוגה, מטפל ביוגה שיקומית ומטפל בפאשיקום.

התחיל לתרגל את השיטה לפני 5 שנים בעקבות רצון עז להפסיק ולפחד מהקור. על הדרך מצא שהשיטה עזרה לו בהרבה יותר רבדים ממה שהוא ציפה. ב2.5 שנים האחרונות מלמד את השיטה בכל רחבי הארץ. פרנסיס מעביר סדנאות, קורסים ומפגשים פרטיים של השיטה מדרום ועד צפון ולימד בזמן הזה יותר מ-1000 אנשים ביותר מ-90 סדנאות.

איפה ניתן למצוא את פרנסיס?

פייסבוק | לאתר של פרנסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן