מה זה ריפוי עצמי עם דן לוסטיג

677
0

בפרק הזה אני מארח את דן לוסטיג, מומחה לריפוי עצמי ואנחנו מדברים בדיוק על זה. מהו ריפוי עצמי ומהם הרבדים השונים של ריפוי עצמי. דן יסביר כיצד אירוע של סטרס או טראומה מותירים בנו חותמת בגוף ובמיינד ואיך ניתן לרפא ולשחרר את המצבים האלה. הוא אפילו מדגים את זה איתי במהלך הפרק.

לפי השיטה של דן יש דבר שנקרא “יודון” – רגע טראומתי מכונן בילדותנו, שבו חווינו אירוע לא צפוי ודרמטי שיצר בנו תחושת בדידות וחוסר אונים. אותו רגע נחרט בתוכנו וממשיך להשפיע על חיינו בהווה.

דן מסביר שיודון זה גורם לעיוותים וחסימות בשטף האנרגיה הרגשית שלנו. כתוצאה, אנו עלולים לחוש מחוסרי אונים, מדוכאים, כועסים או נרגנים ללא סיבה ברורה. היודון פוגע ביכולת שלנו ליהנות מחיינו ומונע מאיתנו לממש את מלוא הפוטנציאל שלנו.

אך לדבריו של דן, הפתרון פשוט להפליא: עלינו ללמוד לזהות את רגע היודון, ולשחרר את האנרגיה הכלואה הקשורה אליו. וזאת באמצעות תהליך פשוט ויעיל הכולל מספר שלבים:

ראשית, יש לאתר את הזיכרון והתחושות הקשורים לרגע היודון. לאחר מכן, לצאת מנקודת המבט האישית ולהתבונן על עצמנו מבחוץ. ולבסוף, לשחרר את כל האנרגיה הרגשית הקשורה לאותו רגע, ולהרגיש כיצד היא נעלמת.

לדברי דן, תהליך זה יכול להתבצע תוך דקות בודדות, ומשחרר אותנו לחלוטין מכבלי היודון! ניתן לחוש זאת מיידית בתחושת הרווחה, הנינוחות וחופש התנועה הפנימי.‏

בהמשך הפרק משתף דן בסיפור אישי מרגש אודות “יודון” שחווה בעצמו, וכן בדרך שבה שיחרר אותו והשפיע לטובה על חייו.‏

עוד הוא מסביר כי למעשה, מנגנון היודון קיים אצלנו מסיבות אבולוציוניות-ביולוגיות. הוא נועד לעזור לנו לשרוד מצבי חירום ולהסתגל לשינויים בעולמנו. אך כאשר הוא “תקוע” ואינו משתחרר כראוי, הוא הופך ממנגנון הישרדות לכוח מגביל ומעיק.‏

דן טוען כי כמעט כל בן אדם חווה יודונים במהלך חייו, שפוגעים באיכות חייו ובתחושת הרווחה שלו. וכי הדרך לריפוי ולשינוי אמיתיים טמונה ביכולת לזהות יודונים אלו ולשחרר אותם בצורה נכונה.

זוהי תמצית תורת הריפוי העצמי שפיתח דן לוסטיג, אותה הוא מכנה “מטא הלת'” (META-Health). הגישה מבוססת על מודל ביולוגי-פסיכולוגי הרואה בכל תחלואה או דיכאון תוצאה של קונפליקט ביולוגי-נפשי שמקורו בילדות.

על פי הגישה, כמעט כל מחלה, פגיעה גופנית או נפשית נובעת מקונפליקט שהודחק ולא טופל כראוי. קונפליקט זה יוצר שיבושים בתפקוד המוח והגוף, שבאים לידי ביטוי במחלות שונות. על ידי זיהוי הקונפליקט והבנת מקורו הרגשי, ניתן לרפא את הבעיה בשורשה על ידי שינוי גישה ושחרור החסימה הרגשית.

גישת ה- META-Health מיושמת באמצעות כלים טיפוליים ייחודיים המשלבים הבנה רגשית וגופנית. היא מציעה מעין “מפת דרכים” אישית לכל אדם לזהות את השורשים הרגשיים לבעיותיו, ולשחרר אותם על מנת להביא לריפוי אמיתי ובר קיימא הן בגוף והן בנפש.‏

בפרק שלפנינו משתף דן בתובנות המרכזיות של גישה זו, ומסביר כיצד ניתן ליישם אותן באופן מעשי בחיי היום יום. הוא מציג כלים פשוטים וקלים להטמעה שיאפשרו לנו לשפר את איכות חיינו, בריאותנו ותחושת הערך העצמי שלנו.

עוד על דן

אחרי שדן ריפא את עצמו ממחלה אוטואימונית שנחשבת  “חשוכת מרפא”. הוא יצא לחקור- אין מאפשרים ריפוי גם במקרים קשים, ומה שהוא גילה היה שלא רק שזה אפשרי- זה גם יכול להיות מאוד מהיר.

דן גילה שבעזרת הגישה והכלים המתאימים אפשר לאבחן ולטפל באופן כירורגי בבעיה מהרגע שבו היא נוצרה (במה שנקרא לפי רפואת על “יודין” ובכך להפוך ריפוי עצמי לאפשרי, ממוקד מיידי ומהיר. הוא איגד את הכלים שלמד לשיטת טיפול מהפכנית שנקראת “רפואת על”

מאז דן הוביל אלפי אנשים לריפוי לרווחה נפשית וגופנית, הכשיר מאות מטפלים ברפואת על, שיטה שמאפשרת מידי יום מה שנראה מהצד כמו נס.

אולי אתם מכירים את דן מהפודקאסט “ריפוי עצמי”

לינקים:

לאתר של דן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן