מיינדסט של הממציאים הגדולים עם יובל מלחי

532
0

איך הממציאים הגדולים התמודדו עם הקשיים, האתגרים והכישלונות שהם חוו בזמן שהמציאו את ההמצאות ששינו את העולם.

בפרק הזה אנחנו הולכים לשלב בין סיפוריהם של ממציאים גדולים לבין התיאוריה המרתקת של קרול דווק על מיינסט מתפתח.

האורח שלי הוא יובל מלחי, יוצר ומגיש הפודקאסטים המצוינים “קטעים” ו”היסטוריה לילדים”.

יחד איתו ננסה להבין מה הוביל להצלחתם של חלוצים וחדשנים בתחומם, ואיך גם אנחנו יכולים לאמץ את הגישה הזו.

נתחיל בסיפורו של הגאון האוניברסלי לאונרדו דה וינצ׳י. כילד ממזר שנאלץ לגדול ללא חינוך פורמאלי, האמין לאונרדו תמיד כי ניתן לרכוש ידע חדש ולפתח את היכולות. כבר מגיל צעיר הפגין סקרנות אינטלקטואלית עצומה ולא חדל מלשאול שאלות ולחקור את העולם סביבו. לאונרדו למד ויצר לאורך כל חייו בתחומים רבים ומגוונים, תמיד בחיפוש אחר ידע חדש. הוא דוגמה מובהקת למיינדסט מתפתח.

אחר כך אנחנו עוברים לסיפורם של בן כהן וג’רי גרינפילד, מייסדי חברת הגלידה המפורסמת בן אנד ג׳ריס. שניהם לא בלטו במיוחד בלימודים ולא שאפו להיות יזמים, אבל הם פיתחו מוצר מנצח המבוסס על הבנת צורכי הלקוח. בניגוד לחברות מתחרות שהתמקדו במקסום רווחים, בן אנד ג׳רי שמו דגש על איכות ואכפתיות כלפי הלקוח והסביבה. והצליחו מעבר למשוער.

עוד סיפור מרתק הוא זה של כריסטופר שולס, ממציא מכונת הכתיבה. המשקיעים הראשונים שלו זנחו אותו לאחר שנים של כישלונות, אבל שולס המשיך בשיפורים וניסיונות במשך 12 שנים נוספות, עד שהבשילה ההצלחה הגדולה. זוהי דוגמה נהדרת להתמדה אין קץ מול קשיים וספקנות – תכונה אופיינית למיינדסט מתפתח.

אז איך הם הצליחו להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן לנוכח כישלונות וביקורת? לדעתי, המפתח הוא ההבנה שכישרונות ויכולות הם למעשה מיומנויות נרכשות שאפשר וצריך לשפר ללא הרף. מי שמאמין בכך לא יוותר גם כשהדרך קשה, בניגוד למי שרואה ביכולות אלו משהו קבוע ובלתי משתנה.

בסיום הפרק אני ממליץ בחום להירשם לערוץ היוטיוב של יובל ולהאזין לפודקאסטים המצוינים שלו, במיוחד הפרקים על מלחמת העולם השנייה ועל חייו של לאונרדו דה וינצ׳י.

אז מה לוקחים איתנו מהפרק הזה? שכישרונות וחדשנות הם למעשה מיומנויות ניתנות לרכישה ושכלול, ולא רק כישורים מולדים. שבאמצעות מיינדסט מתפתח והתמדה אין קץ, ניתן להגשים חלומות ולפרוץ גבולות, גם כאשר כולם מטילים ספק.

לאתר קטעים של יובל 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן