מדעי האושר עם נטלי סמסון על פסיכולוגיה חיובית

496
0

מה הופך אנשים למאושרים?

נטלי סמסון, פסיכולוגית בהתמחות קלינית, הגיעה לפודקאסט כדי לענות על שאלה זו.

רגשות ופסיכולוגיה חיוביתאיך לחיות חיים מאושרים יותר?

אני מאמין שכולנו רוצים ומחפשים דרך לחיות חיים מלאים ומאושרים יותר [כמו מה שדנו עליו בהרחבה בפרק הזה]. ובכן, בפרק השבועי בפודקאסט שלי ניסיתי לענות על השאלה הזו ולספק כלים מעשיים מתוך הפסיכולוגיה החיובית להגברת האושר בחיינו.

בתחילת הפרק הזמנתי את נטלי סמסון, מרצה ופסיכולוגית קלינית בתחום הפסיכולוגיה החיובית, לשוחח אתה על אושר ורווחה נפשית. נטלי הסבירה שרגשות חיוביים הם מפתח חשוב לאושרנו וכי מחקרים הוכיחו שלרגשות כמו הכרת תודה, השראה, שלווה ואמפתיה יש השפעה מכרעת על אורך החיים, הבריאות ותחושת הסיפוק שלנו.

שוחחנו על חשיבות הרשות להיות אנושילהכיר ולקבל את מגוון הרגשות שלנו, חיוביים ושליליים כאחד. שכן, ללא קבלת רגשות שליליים כעצבות או כעס, גם לא נוכל לחוות את הרגשות החיוביים במלואם.

דנו גם באופן מפורט בתרגילים ופעולות מעשיות שאפשר לבצע כדי להגביר את הרגשות החיוביים: הצבת מטרות אישיות, כתיבת יומן הכרת תודה, מעשי נדיבות ועזרה לזולת ושינוי האמונות והתפיסות שלנו לגבי המציאות. כי כידוע, “האמונות שלנו יוצרות את המציאות שלנו“.

סיכמנו כי על מנת לחיות חיים מאושרים יותר, עלינו לטפח רגשות חיוביים ולנהל נכון את הרגשות השליליים שלא נמנע מהם לחלוטין. הפסיכולוגיה החיובית מספקת ארגז כלים יעיל ומבוסס מחקרית להגשמת מטרה חשובה זו.

נטלי מסבירה על מושגי יסוד בפסיכולוגיה חיובית כמו קבלה עצמית, הרשות להיות אנושי, נתינה לזולת, הכרת תודה שימוש בחוזקות ועוד. נטלי גם נותנת מגוון של תרגילים שתוכלו ליישם ולהגביר את רמת האושר שלכם – והדבר הכי מדהים, דף ועט זה כנראה כל מה שצריך בשביל להתחיל להגביר את האושר שלכם

לכל הפרטים על נטלי 

אז אם הנושא מעניין אתכם, אני מזמין אתכם להאזין לפרק המלא עם טיפים ותרגילים נוספים שניתן ליישם כדי להגדיל אושר, חיוביות ורווחה נפשית.

תהנו ושיהיה לכם שבוע מצוין!

שלכם, שלומי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן