מדיטציה: מיכל ינאי על הפחתת חרדה והגברת אושר

539
0

האם תקדישו כמה דקות כדי לשפר את איכות החיים שלכם?

בפרק הזה אני מארח את מיכל ינאי שחקנית, מנחת טלוויזיה ומפתחת האפליקציה למדיטציות מודרכות בעברית הנקראת My Medi ונדבר על מדיטציה. הסיפור של מיכל מרתק אותי מאוד כיוון שגם אני מכיר היטב את האתגר שבניהול חיים עמוסים ותוססים עם משפחה וקריירה אינטנסיבית.

אך בניגוד למיכל, הדרך שלי אל עולם המדיטציה הייתה הרבה פחות מקרית. כמי שעוסק בהתפתחות אישית ואימון מיינדסט כבר שנים, הבנתי מהר מאוד את הערך המוסף העצום שיש בפיתוח מיומנויות של מודעות עצמית.

המדיטציה היא אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר לפתח מיומנויות אלו, ולכן היא תפסה מקום מרכזי בשגרת האימון האישי שלי. אני מדיטציה כמעט כל בוקר, וזו כנראה הסיבה ששמעתי על מיכל ועל האפליקציה שפיתחה עוד לפני הריאיון.

בפודקאסט אני ומיכל מדברים לעומק על הקשר ההדוק שבין מדיטציה לבין שלווה נפשית ואיזון רגשי. אנחנו מנתחים כיצד בעצם המדיטציה מלמדת אותנו להרפות מההתנגדות הטבעית לרגשות שליליים, ולאפשר להם פשוט להופיע ולחלוף בלי מאבק. זוהי מיומנות מפתח לוויסות רגשי.

אני מאמין שהיכולת לתת לגיטימציה מלאה לכל רגש שעולה בנו, בלי לשפוט אותו או להילחם בו, היא המפתח לאיזון נפשי. מיכל מציינת שגם ילדים יכולים לרכוש יכולת זו בנקל בעזרת מדיטציה, ושזה עוזר להם מאוד בוויסות רגשי ובמיומנויות של קשב וריכוז.

עבורי, זוהי אולי הסיבה החשובה ביותר להתחיל לתרגל מדיטציה בגיל צעיר. ילד שלומד להכיל את מגוון הרגשות שלו באיזון ובקבלה, בלי להיאבק בהם או להדחיק אותם, מפתח כלים רבי עוצמה להתמודדות עם אתגרי החיים בהמשך. וזו מיומנות שכולנו יכולים לרכוש ולשפר בכל גיל.

דיברנו גם על היתרונות הרבים האחרים שיש למדיטציה – שיפור יכולת הקשב והריכוז, חיזוק מערכת החיסון, הפחתת לחץ דם ודפיקות לב, שיפור איכות השינה ועוד. אך בעיניי, היכולת לפתח את הוויסות הרגשי היא אולי ההשפעה המשמעותית ביותר של התרגול.

ממליץ בחום לכל מי שעדיין לא ניסה, לתת למדיטציה צ’אנס אמיתי. דרושות רק כמה דקות ביום כדי ליהנות מפירותיה, והיא יכולה להפוך למפתח העיקרי שלנו לאיזון נפשי ורוגע פנימי.

בתקופה מאתגרת זו של מגפה עולמית, חוסר ודאות כלכלית וחברתית ולחצים רבים, הצורך בכלים לוויסות רגשי הוא קריטי יותר מתמיד. המדיטציה יכולה לענות על צורך זה טוב יותר מכל דבר אחר.

אז אל תחכו, התחילו היום לתרגל, ותנו לעצמכם את מתנת האיזון הנפשי והרוגע הפנימי. אתם תודו לעצמכם על כך בקרוב מאוד!

קצת על האפליקציה My Medi

‏בתקופה שבה חוסר הוודאות גדול, ואנחנו מוצפים במידע רב מן הנידרש, דווקא עכשיו, יותר מתמיד הרפיה ומדיטציה כל כך נחוצות. באפליקציה יש עשרות קבצי אודיו שיסייעו לכם, או לילדים להתמודד עם חרדות ומתחים, לישון טוב יותר ולהיות בנוכחות שהיא רגועה שמחה ומפוקסת.

המדיטציה מאפשרת תמיכה רגשית, היא מאפשרת להעניק לעצמנו פסק זמן של כמה דקות ביום מכל העומס והלחץ שסביבנו, להביט פנימה, ללמוד להעריך מחדש את מה שיש, לתת למערכות הגוף והנפש לנוח, להתכייל ולחזור לתפקד בצורה מאוזנות יותר.

אז אם אתם מחפשים איך להיות פחות לחוצים, לישון טוב יותר, להיות מפוקסים יותר ושמחים יותר, כדאי לכם להציץ בלינק 

להורדה – אנדרואיד

להורדה – אייפון 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן