איך להציב מטרות ולהשיג אותן עם שחר כהן

524
0

“רוב האנשים נכשלים בהשגת המטרות שלהם”, אומר שחר כהן, האורח בפרק זה של הפודקאסט. “אבל הסיבה לכך אינה שהם מציבים את הרף גבוה מדי, אלא שהם למעשה מכוונים נמוך מדי”.

שחר, שהוא מרצה ומאמן בתחום ההתפתחות האישית, מסביר שיש הבדל עצום בעוצמה של חלום לעומת מטרה. בעוד החלום נותר כרצון עמום, המטרה היא יעד ברור ומוגדר שאנו יכולים לפעול לקראתו. והנתונים מראים שמי שכותב לעצמו מטרות, מגדיל פי כמה וכמה את הסיכוי להשיג אותן.

אז מדוע כל כך מעטים עושים זאת? לטענת שחר, פחות מ-3 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת באמת כותבים לעצמם מטרות באופן שיטתי. “הבעיה היא שאנחנו מתייחסים למטרות כאל איזו אמירה חסרת משקל שאפשר סתם להגיד אותה, במקום תהליך מקיף שדורש מחשבה ותכנון”, הוא אומר.

מהי אם כן הדרך הנכונה להציב מטרות שאכן יתגשמו? שחר חושף בפרק את השיטה המקיפה שלו, הכוללת 7 עקרונות חשובים:

  1. התחלה במצב רוח חיובי – כשיש לנו אנרגיות טובות אנו מסוגלים להציב מטרות שאתגריות ומרגשות יותר.
  2. בחירת מטרות משמעותיות – המטרות צריכות להיות חשובות עבורנו ולגעת בנו רגשית. ככל שנרגיש מחוברים אליהן, כך תגבר המוטיבציה שלנו.
  3. פירוט ומדידה של המטרות – עלינו לתת תיאור ויזואלי ומילולי מה נראה ונרגיש כשנשיג כל מטרה, ואיך נדע שהצלחנו.
  4. הבנת המניע שמאחורי המטרות – מהי הסיבה האמיתית שבגללה המטרות חשובות לנו? מה האמביציה האישית או השליחות הגדולה מאחוריהן? ככל שנחשוף זאת, כך נקבל דלק רב יותר להתמדה.
  5. מיפוי המשאבים הנדרשים להשגתן – אילו כישורים, ידע, כסף, קשרים או תמיכה אנו זקוקים להן? האם הן בהישג ידינו?
  6. בניית תוכנית פעולה – עלינו להגדיר צעדים קונקרטיים שננקוט כדי להתקדם לקראת מטרותינו, החל מצעדים זעירים.
  7. יצירת מומנטום – חשוב להתחיל לבצע את תוכנית הפעולה במהירות כדי לבנות תנופה שתסייע בהמשך.

שחר מדגיש כי בתהליך זה חשוב גם לקחת בחשבון את “העלויות האקולוגיות”, כלומר את המחירים הכרוכים בהשגת כל מטרה. אם מדובר למשל במטרת כושר, המחיר יהיה ויתור על זמן פנאי ועל חטיפים אהובים. מודעות ל”מחיר” תסייע לנו לעמוד בהתחייבויות.

עוד הוא מציין את החשיבות שבהצבת הן מטרות ארוכות טווח שהן יעדי חיים רחבים יותר, והן מטרות קצרות מועד שהן יותר ספציפיות ומדידות. אולם הכלל החשוב ביותר הוא לעקוב אחר התקדמותנו ולוודא שאנו עומדים בדרך להשגת המטרות.

“בסופו של דבר לא משנה עד כמה גבוה הסטנדרט שהצבנו לעצמנו”, אומר שחר. “השאלה היא האם נעשה את מה שנדרש כדי להגיע אליו. המטרות הן שם כדי לתת לנו כיוון – אבל אנחנו אלו שצריכים לעשות את הדרך“.

נשמעים דברים נבונים? אז מה מחכה לך? תן לעצמך את מותרות כמה שעות שקטות עם מחברת ועט, והתחל כבר היום לסרטט את החזון והיעדים שלך לשנים הקרובות.

ההשקעה תשתלם בעתיד בצורה שאינך יכול אפילו לתאר לעצמך כרגע!

למדריך המלא של שחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן