נולדתם אלופים עם איתן עזריה על בניית ערך עצמי

504
0

האם ניתן לפתח ערך עצמי שלא תלוי בתוצאות שאתם משיגים? האם יש לך יכולת להמשיך להרגיש כמו אלוף או אלופה גם ביום שבו הפסדת או נכשלת? בפרק הזה אני מארח את איתן עזריה, מאמן מנטלי בינלאומי לספורטאי עלית וביצועי שיא.

איתן הגיע הגיע כדי להסביר שיש דרך נוספת לפתח ערך עצמי יציב, קבוע ושאינו מושפע מהצלחות וכישלונות – ערך עצמי ללא תנאים. איתן מסביר על רמות הפעולה השונות שלנו – ולמה חשוב להתחבר לביצוע מקסימלי כערך שמגדיר אותנו. אהבתי מאד לשמוע את איתן מסביר  איך לחיות את העתיד בזמן הווה כדי להיות האני האידיאלי שלנו כבר עכשיו.

המגפה הגדולה ביותר לפי איתן היא חוסר היכולת שלנו לאהוב ולהעריך את עצמנו כמו שאנחנו ואיתן משתף במיינדסט ובפעולות שניתן לעשות כדי לחזור ולהיות שלמים כמו שאנחנו. ובמילותיו של איתן – אתם אלופים מעצם היותכם, בדיוק כפי שנולדתם

כבר בפתיחת הפרק מגדיר איתן את מצב העניינים הנפוץ כיום כ”מגפת הערך העצמי”. לדבריו, אנו חיים בתקופה שבה רבים מאיתנו סובלים מחוסר ביטחון עצמי כרוני ותלות יתר בגורמים חיצוניים כדי להעריך את ערכנו האישי.

איתן מראה כיצד מגיל צעיר מאוד אנו לומדים לקשור בין הישגינו וביצועינו לבין ערכנו כבני אדם. החל מציוני מבחנים וכלה בכמות הלייקים בפייסבוק. הוא נותן דוגמה מחייו כשחקן כדורגל צעיר שחווה בעצמו עד כמה המיקוד הבלעדי בתוצאות גוזל מאיתנו את ההנאה מהתהליך עצמו.

כך למשל הוא מתאר שחקן כדורגל צעיר שכל מחשבותיו נסובות סביב הבקעת שערים כדי לרצות את אביו ומאמנו. תוך כדי כך הוא מפסיק ליהנות מהמשחק, פוגע בקבוצה וגם לא מצליח לממש את הפוטנציאל שלו.

למרות הכל, איתן מזכיר שכולנו נולדנו עם פוטנציאל אין סופי וערך עצמי מובנה שאינו תלוי כלל בגורמים חיצוניים. ערך זה הולך ונשחק עם השנים עקב החינוך והחברה שמעצבים אותנו להיות “תלויי תוצאות” ו”תלויי אישור”.

כחלק מרענון תפיסת העולם בנושא, איתן מציע מספר טיפים מעשיים שיכולים לסייע לנו לטפח ולחזק את הערך העצמי ה”טהור” שבנו:

  • שאילת שאלות יומיומיות כמו “אם היה לי הכל עכשיו, מה היה נכון לעשות?”. שאלות מעין אלה עוזרות לנו להתנתק מהתלות בתוצאות ובאישורים חיצוניים ולהתחבר לקול הפנימי האמיתי.
  • ניסוח מוטו אישי הייחודי לנו שיעזור לנו לזכור את ערכנו המובנה. למשל: “מתוקף זכותי הטבעית לממש את עצמי, אני מכריז על ערכי הבלתי מעורער”.
  • אימוץ רגשות והוויות של האדם המצליח שאנו שואפים להיות, כבר כאן ועכשיו. למשל ביטחון עצמי, שלווה, עוז רוח.
  • הבנה שהדרך חשובה יותר מהיעד ושהתהליך קודם לתוצאה. מתוך כך נגלה חיבור עמוק יותר לעשייה שלנו.

לפרטים נוספים על איתן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן