אול אין עם פלד על התמסרות לאומנות והגשמת חלומות

490
0

בפרק של השבוע היה לי הכבוד לארח את פלד – יוצר וראפר ישראלי.

בפרק דיברנו על:

  • תחילת דרכו של פלד כילד שחלם על הבמות הגדולות בזמן שעמד על הבמה של המתנ”ס של מושב מנחמיה.
  • ההשראה שספג מראפרים אחרים, הקשיים, החסמים והספקות שליוו אותו במהלך דרכו כמוזיקאי.
  • מיינדסט של ראפר: מה הופך את פלד לפלד? אילו שגרות, הרגלים ודפוסים הוא מקיים כדי להישאר במיטבו?
  • התשוקה שלו למוזיקה ולראפ שהניעה אותו לעבר הגשמת החלומות שלו.

הפרק הזה מוקדש לכל מי שרוצה לקבל השראה ואומץ לחיות את האומנות שלו עד הסוף.

פלד: הראפר הישראלי שהגשים חלום ילדות בדרך שלו

כשפלד היה ילד, הוא ידע בוודאות שתי דברים על עצמו: שהוא אוהב כדורגל, ושהוא רוצה לעמוד על הבמה. כיום, כראפר מוערך בסצנת המוזיקה הישראלית, פלד מגשים חלום ילדות ושר את שיר האליפות של קבוצת ליבו. אבל הדרך להגיע לשם לא הייתה פשוטה או צפויה.

בפרק מרתק של הפודקאסט פלד משתף בסיפור חייו, החל מימי הילדות ועד היום. הוא מדבר בכנות על התהפוכות, הספקות והאתגרים, אבל גם על הכוח הפנימי שדחף אותו הלאה לעבר חלומו. פלד חולק עצות פשוטות אבל עמוקות לכל מי שרודף אחר חלום יצירתי משלו.

מוזיקה כמקור כוח

כבר כילד, פלד מצא במוזיקה, ובפרט בסגנון הראפ, משהו שדיבר אליו ברמה עמוקה. הראפ סיפק לו תחושת שייכות וזהות שלא מצא בשום מקום אחר. פלד מספר:

“נתן לי כזה בוסט כזה של אנרגיה של של של ביטחון עצמי של הרבה דברים ששם. שלא היה לי כל כך קל כאילו לא היה לי כל כך קל להתעקלם”

בראיון, פלד מתאר כיצד המוזיקה והשאיפה לעמוד על הבמה מילאו עבורו תפקיד מרכזי בעיצוב זהותו ובבניית הביטחון העצמי שלו.

לדבוק בחזון למרות הספקנות מבפנים ומבחוץ

אף על פי שהרגיש מחויב לחלום שלו להיות מוזיקאי, פלד נתקל בהתנגדויות רבות בדרך – הן אצל אחרים והן אצל עצמו.

הוא מתאר רגעי שבר שונים שעבר בשנות העשרים לחייו, כשחברים התחתנו, מצאו קריירות “רציניות” ואילו הוא המשיך לרדוף אחר חלומותיו ה”ילדותיים” כמוזיקאי ראפר. פלד אף מתאר כיצד לעיתים תהה אם הוא עושה את הדבר הנכון, והאם כדאי שיפנה לכיוון אחר יותר “הגיוני”.

ובכל זאת, כשהגיעו רגעי השבר האלו, פלד בחר שוב ושוב להאמין בעצמו וללכת בדרך שלו:

“כמה שנמוך הנפילה אז ככה כאילו יצאתי מזה בקטע של פאקט. אני הולך על זה ואין שום דבר אחר שאני רוצה לעשות בעולם ולא מעניתי כלום, ומבחינתי זה כאילו אולין”

גם כאשר אחרים ספקנים לגבינו, חשוב להישאר נאמנים לחזון הפנימי שלנו כל עוד הוא בוער בנו. הדבר נכון במיוחד ליוצרים ואנשים יצירתיים.

איך להתמודד עם ספק עצמי

כיוצר אחד הדברים הבולטים שעולים בראיון הוא הספק העצמי המובנה שיש לפלד כיוצר. הוא מדבר על כך שתמיד יש בו תחושה שהוא “כלום”, שהוא לעולם לא מספיק טוב, ושהוא צריך להמשיך להשתפר.

אבל פלד למד להפוך את הספק העצמי לכוח מניע במקום משהו שמעכב אותו. כמו במדיטציה, הוא מתאר שלמד שלא להילחם במחשבות ובתחושות השליליות אודות עצמו אלא פשוט “לחבק” אותן כחלק מהתהליך.

כך הוא יכול להמשיך הלאה מבלי להיתקע, תוך שהוא שואב מהספקות הפנימיות דחף נוסף להשתפר ולהוכיח לעצמו שוב ושוב. זוהי דוגמה נפלאה של איך ניתן להפוך חסרון ליתרון בעבודה יצירתית.

להשאר מחובר למקורות ההשראה

פלד חולק כמה טיפים נהדרים נוספים לכל מי שעוסק בעבודה יצירתית, בין אם כמוזיקאי או בתחום אחר:

  • חשוב להשאר מחוברים למקורות ההשראה הראשוניים שלנו שהובילו אותנו לעסוק בתחום במקור. לשמוע באופן פעיל מוזיקה שאנו אוהבים, לקרוא ספרים מעוררי השראה וכדומה.
  • לתת לעצמנו רגעי “ריק” יצירתי, מבלי ליפול לתסכול. פעמים רבות היצירתיות מגיע כשאנחנו “לא מחפשים” אותה.
  • תהליך היצירה וההנאה שבו חשובים הרבה יותר מהתוצאה או ההצלחה. כשאנחנו נהנים מהתהליך, הסיכוי להצליח גדל.

סיכום הסיפור של פלד

מזכיר לנו שהדרך להגשמת חלומות היא לעולם לא חלקה או צפויה. יהיו קשיים, ספקות ומכשולים רבים – הן מבפנים והן מבחוץ. אבל כשיש בנו את התשוקה, המסירות והעקשנות ללכת בדרך שלנו למרות הכל, הסיכויים להצליח גדלים.

פלד מהווה מודל לחיקוי כיצד ניתן לממש חלום שנראה בלתי אפשרי, בכוח הרצון והיצירתיות. סיפורו נותן השראה ותקווה.

קצת על פלד:

פלד נולד וגדל במושב מנחמיה בצפון. הוא התחיל להתעניין בהיפ-הופ כבר בסביבות גיל 10. את דרכו בעולם המוזיקה הוא התחיל בשנת 2004 כשהיה בן 18, כאשר הצטרף אל ההרכב פי.אר. טרופרז והקליט יחד עם ההרכב את השיר “תל אביב על הכוונת”. מאז, פלד הספיק להוציא  אלבום יחד עם פי.אר. טרופרז, 2 אלבומים בהרכב עם אורטגה, עוד 4 אלבומים עצמאיים, וסינגלים רבים.

קישור לאינסטגרם של פלד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן