תקציר הפרק:

בפרק הזה אני משוחח עם בארי כץ, בעל חברה שמסייעת לארגונים וחברות להשיג תוצאות טובות יותר עם דרך פיתוח ושיפור מערכות יחסים ותקשורת בינאישית. המוטו של בארי הוא שתקשורת טובה יוצרת מערכות יחסים חזקות שאיתן ניתן להשיג תוצאות והצלחה. בארי מסביר מהם המרכיבים של תקשורת טובה כמו אמון וכבוד ואיך להשיג אותם. הוא מסביר כיצד לייצר הקשבה ואמפטיה וגם איך להתמודד עם קונפליקטים. הטיפים שהכי אהבתי מהפרק היו איך לומר לא מבלי לומר לא.

כל הטיפים והמסרים המרכזיים מן הפרק:

המרכיבים של תקשורת טובה:

5 מרכיבים לאמון – מה צריך כדי שאפתח אמון באדם אחר?

  1. Confidence – כדי שאבטח במישהו שצריך שיהיה לו בטחון עצמי
  2. Competence – שיהיה מומחה בתחומו
  3. Consistency – שיהיה עקבי ויציב בהתנהגות והתקשורת שלו
  4. Credibility – שיהיה אמין
  5. Caring – שיהיה איכפתי באופן אמיתי

מרכיבים של איכפתיות – אילו מרכיבים מצביעים על איכפתיות?

  1. קשיבות
  2. הבעת עניין ושאלת שאלות
  3. הפגנת אמפטיה
  4. היכולת לתת משוב אמיתי – גם כשלא נעים
  5. לדעת להגיד לא

מהם 2 המרכיבים החשובים של הקשבה:

Attention – תשומת לב מלאה לאדם שמדבר

Intention – להבין ולא להיות מובן – להתכוונן לאדם השני

קונפליקטים:

  • כשיש אמון אין חשש מקונפליקט. קונפליקט בריא לא אמור לאיים על הקשר או על האדם שמולנו – אם עושים זאת בכבוד אין סיבה שישארו השלכות שליליות מהקונפליקט.
  • זכרו שקונפליקטים יכולים לחזק קשר ולא בהכרח לפגוע בו.
  • התנגדות יכולה לייצר תוצאות חיוביות – ראו את הקונפליקט כהזדמנות ללמוד משהו ולחדד את המסרים שלכם

איך לומר לא ולהישאר בחיים:

  • במקום להגיד לא אמרו כן לאלטרנטיבה. במקום לומר מה אתם לא יכולים לעשות עבור הצד השני התמקדו במה שכן.
  • השתמשו בשיטת אם אז. הציבו תנאי או מחויבות עבור הצד השני על מנת שתסכימו לבצע את מה שרצו מכם.
  • שאלו למה לפני שאתם אומרים לא. שאלו את הצד השני למה הם צריכים את מה שהם צריכים – אולי בדרך זו תעזרו להם להבין שהם צריכים משהו אחר או ממישהו אחר.

"מה" הוא פחות חשוב מ"איך":

  • התוכן חשוב פחות הדרך שבה הוא מוצג
  • מי הקהל? אנשי מקצוע חושבים אחרת מהאדם מהרחוב. אנשים טכניים חושבים ומבינים אחרת מהנהלה בכירה
  • תחשבו היטב על הקהל שמאזין למסר שלכם – עשו התאמה למי שמאזין -אותו תוכן צריך להיות מותאם אחרת לכל קהל.
  • מהי מסגרת הזמן שלכם? מסגרות זמן שונות דורשות התאמה שונה מאד של התוכן
  • תחשבו מה חשוב לקהל שלכם לשמוע ולא מה חשוב לכם להגיד
  • תקדישו תשומת לב לנוכחות שלכם – יש לה כוח רב על העברת מסרים בכל סיטואציה
  • תהיו מקצוענים – דעו כיצד לזקק מידע עבור אחרים ולהתמקד במה שחשוב

טיפים והמלצות:

  • כדי לוודא אם הבינו אתכם תשאלו "האם הסברתי את עצמי בצורה ברורה?" במקום "האם מישהו לא הבין?" שיכול לעורר חוסר נוחות אצל מי שלא הבין.
  • להיות אותנטי משמע שיש הלימה בין מי שאתם ומה שאתם מתקשרים וכך ניתן להשיג הקשבה אמיתית
  • נתקו מגע ממסכים בזמן שיחות עם אחרים, הרצאות, ארוחות ואינטראקציות משמעותיות שיש לכם
  • השתמשו בשתיקה כדי לפני ואחרי המשפט החשוב שלכם בשיחה או הרצאה – זה יוצר זינוק בקשב
  • כדי להניע אחרים לפעולה תחשבו מה יוצא לצד השני מזה. WIFM – What’s in it for me. תכירו מה הערך של האדם השני ממה שאתם מבקשים ממנו

הסרטון על אמפטיה של בנה בראון אותו בארי מזכיר בפרק

קצת על בארי:

מעל 25 שנים שבארי מלווה מאות חברות וארגונים במעל 30 מדינות ומסייע להם להשיג תוצאות טובות יותר עם לקוחות וקולגות דרך פיתוח ושיפור מערכות יחסים ותקשורת בינאישית.

החברה של בארי עובדת עם לקוחות כמו בין לקוחותיו חברות צ'ק פוינט, טבע, נייס, ורינט IBM, Google, ורבות אחרות. 

המוטו של החברה שלו הוא: We improve: Communication- Relationships- Results
שלוש מילים שמתארות את מה שצוות החברה שהקים עושה מידי יום.

"And we do it with great passion because we love our customers and It’s all about people…."

ניתן למצוא את בארי בקישורים הבאים:

לאתר של בארי כץ בע"מ

לעמוד הלינקדין

  •  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *