מדעי האושר – נטלי סמסון – מבוא לפסיכולוגיה חיובית – פרק 17

מה הופך אנשים למאושרים? נטלי סמסון, פסיכולוגית בהתמחות קלינית הגיעה לפודקאסט כדי לענות על שאלה זו. נטלי מסבירה על מושגי יסוד בפסיכולוגיה חיובית כמו קבלה עצמית, הרשות להיות אנושי, נתינה לזולת, הכרת תודה שימוש בחוזקות ועוד. נטלי גם נותנת מגוון של תרגילים שתוכלו ליישם ולהגביר את רמת האושר שלכם – והדבר הכי מדהים, דף ועט זה כנראה כל מה שצריך בשביל להתחיל להגביר את האושר שלכם.

 

התרגילים של נטלי:

 

  1. כתיבה חופשית ואוטומטית – לשיפור ההתבוננות הפנימית ולשיפור המודעות לרגשות

    • הקדישו 5-10 דקות לכתיבה חופשית בכל יום בזמן שנוח לכם (בוקר וערב מומלצים במיוחד)

    • אין נכון או לא נכון – פשוט כתבו כל מה שעולה ויוצא לדף

    • אם אתם תקועים – תזרמו – אפילו תכתבו על זה שאתם תקועים עד שזה ישתחרר

 

  1. איך להרגיש יותר רגשות חיוביים ולהגביר אותם – רשימת מגבירי אושר

    • צרו רשימה של דברים שעושים לכם טוב – כל דבר (פגישה עם חבר קרוב, טיול בטבע)

    • הכניסו ללו"ז השבועי לפחות שתי פעולות מתוך הרשימה

 

  1. טקס הכרת תודה

    • ניתן לעשות גם לבד כחלק משגרה יומית אישית או קבוצתית/משפחתית

    • לעצור בזמן קבוע בכל יום ולמצוא 3-5 דברים שאפשר להגיד עליהם תודה

    • להרגיש את הכרת התודה ולא להסתפק רק במילים

    • לא צריך למצוא משהו מיוחד – גם דברים בסיסיים (כמו העובדה שיש לכם אוכל על השולחן ומים נקיים לשתייה) מתאימים להכרת תודה

 

  1. נתינה לזולת

    • עשו מעשה אחד ביום למען מישהו אחר וללא כוונה לקבל בהכרח בחזרה

    • ניתן גם להוסיף לאתגר ולעשות משהו טוב למישהו שאתם לא מכירים

 

  1. מכתב לעצמי העתידי – שפרו את הסיכוי להשיג את המטרות שלכם

    • כתבו לעצמכם מכתב למי שאתם רוצים להיות בעוד שנה

    • כתבו את המכתב בלשון עבר – כאילו כבר השגתם את המטרות

    • ציינו עד כמה אתם גאים שהצלחתם להשיג את כל היעדים והמטרות שלכם – נסו להרגיש את תחושת ההישג

    • פתחו את המכתב לאחר שנה

 

 

  1. שאלון החוזקות של מרטין זליגמן

    • ניתן לבצע את השאלון כאן (יש צורך בהרשמה לאתר עצמו)

 

אתר מרכז מיטיב: https://maytiv.idc.ac.il/

בפייסבוק: מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית

באינסטגרם: maytiv_center

2 comments on מדעי האושר – נטלי סמסון – מבוא לפסיכולוגיה חיובית – פרק 17

  1. מור הגיב:

    יש לי קצת בעיה של דיסוננס:
    מצג אחד אתם מדברים על growth mindset וכמה שהוא חיובי, אבל מצד שני על זה שבבחירת קריירה צריך לבחור את מה שאנחנו טובים בו,
    אבל אם כרגע אנחנו גרועים במשהו, אבל אנחנו מאמינים שנשתפר בו ואנחנו אוהבים אותו רוצים לעבוד בו זה סותר את החשיבה שנבחר במשהו שאנחנו טובים בו.
    זה כאילו מרגיש שלפי growth mindset, בעצם אנחנו לא באמת טובים או גרועים, אלא הכל תלוי בעד כמה אנחנו מוכנים להתאמץ

    1. שלומי חסטר הגיב:

      היי מור,
      מבין את התחושה שזה מנוגד. יחד עם זאת זה לא – זה פשוט לא קורה במקביל בעיני.
      מיינדסט של צמיחה אמור לעודד אותנו לגדול, לצמוח ולהשתחרר מהגבלות שאנחנו שמים לעצמנו לגבי היכולת שלנו.
      אם אני ממש "גרוע" בכושר לא כדאי שאתחיל לעבוד כמאמן אישי אבל כן כדאי שאפתח הרגלים חדשים ודפוסי חשיבה שיתאימו לצעד הראשון שלי בתהליך – להיות בכושר. בהמשך ולאחר מאמץ, אוכל גם להיות מאמן אישי – אבל לא בהתחלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *